مهارت آموزی و تعلیم فنی و حرفه‌ای برای دانش آموزان لازمه رشد جامعه است

مخلص الائمه با حضور در هنرستان ساعی اراک به مناسبت سال تحصیلی جدید گفت: مهارت آموزی و تعلیم فنی و حرفه‌ای برای دانش آموزان لازمه رشد جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، «فرزاد مخلص الائمه» امروز (شنبه 2 مهر) در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت سال تحصیلی جدید گفت: برگزاری این آیین در هنرستان نشان از توجه دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی به مهارت آموزی و تعلیم فنی و حرفه‌ای در کشور دارد.

 

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه دانش آموزان و آینده سازان ایران اسلامی باید در کنار علم و دانش مهارت و حرفه ای را بیاموزند، افزود: تصمیم گیری امروز نسل جوان جامعه در فراگیری مهارت نقش مهمی در ساختن آینده موفق و مطلوب برای آنان دارد.

 

وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص امید آفرینی و امید بخشی، در گام دوم انقلاب، بیان کرد: باید به این مهم بیش از پیش توجه شود چرا که امید از مهمترین مولفه‌های ساختن آینده مطلوب است.

 

این مقام ارشد استان اراده‌های پولادین را دومین عامل ساخت آینده مطلوب دانست و اضافه کرد: آحاد جامعه به خصوص نسل جوان باید این اراده را در خود تقویت کنند و با ایمان به خدا و تلاش و کوشش در مسیر ارزش های دینی، انقلابی و اسلامی گام بردارند.

 

مخلص الائمه به توطئه های همیشگی دشمنان بر علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران با وجود تمامی توطئه‌ها و دشمنی‌های دشمنان با قدرت به مراتب بیشتر از گذشته با رهبری و هدایت مقام معظم رهبری وارد دهه پنجم انقلاب شده است و این راه با قدرت ادامه دارد.

 

در ادامه این مراسم، «احمدرضا نوازنی» نیز با تبریک آغاز سال تحصیلی به دانش آموزان و خانواده ها گفت:  توجه به مدارس دولتی و غیرخاص از سیاست‌های مهم وزارت آموزش و پرورش است و کاهش آسیب ها در مدارس دولتی از برنامه‌های اولویت دار آموزش و پرورش این استان است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی مقرر شده‌ دبیران آموزش و پرورش استان مرکزی در سال تحصیلی جدید نیمی از وقت خود را در مدارس دولتی و نیم دیگر آن را در مدارس خاص و تیزهوشان تدریس کنند، ادامه داد: این مهم با هدف افزایش برگزیدگان کنکور از مدارس عادی انجام می شود.

 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مهارت آموزی در کنار تحصیل بیان کرد: دانش آموزان باید در کنار کسب مهارت‌های علمی به آموزش مهارت‌های زندگی نیز برای تشکیل خانواده موفق و تربیت نسل آینده کشور توجه داشته باشند.

کد خبر 1218530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha