آموزش و پرورش بیشترین سهم شهید را در دفاع مقدس داشته است

کریمی قدوسی گفت: در دفاع مقدس بیشترین سهم شهید را آموزش و پرورش داشته است، در این ۸ سال معلم یا دانش آموزی از سنگر به مدرسه نامه می نوشت و معلمان و دانش آموزانی دیگر را به سنگر می رساند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، «جواد کریمی قدوسی» امروز(۲ مهر) در مراسم نواختن زنگ مهر و زنگ ایثار و  بازگشایی مدارس گفت: سالگرد ۸ سال دفاع مقدس و همزمانی آن با آغاز سال تحصیلی، قرینه زیبا و تابلوی نمایانی برای اهداف نظام جمهوری اسلامی است که سالش را با دفاع مقدسی آغاز می کند که در آن ۳۶ هزار دانش آموز و بیش از ۵ هزار معلم شهید، با برخورداری از علم و معرفت و شجاعت، پا در میدان جهاد گزاشتند و جان خود را تقدیم مردم این کشور کردند.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: در دفاع مقدس بیشترین سهم شهید را آموزش و پرورش داشته است، در این ۸ سال معلم یا دانش آموزی از سنگر به مدرسه نامه می نوشت و معلمان و دانش آموزانی دیگر را به سنگر می رساند.

 

کریمی گفت: این تعداد شهید برای ادامه دادن راه سیدالشهدا و برای دفاع از مکتب عظیم اسلام است؛ سیدالشهدا(ع) می فرمایند قیام من برای حکومت و متاع دنیا نبود، بلکه برای حاکمیت سنت های الهی و امور دین خدا و اصلاح امور مردم شکل گرفته است و امام خمینی(ره) گفت انقلاب ما به وجود آمد که بگوییم در عاشورا چه گذشت و این گونه به وجود آمد و همچنان باصلابت ادامه می دهد.

 

وی افزود: شما معلمان نسلی را در اختیار دارید که این چیزها را ندیده اند و از معلم خود بسیار تاثیر می پذیرند؛ پس آن را همانگونه که هست و بود به نسل جوان منتقل کنید، به طوری که نسل امروز خود را کنار دفاع مقدس ببیند، نه اینکه بین خودش و آن فاصله احساس کند.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس اضافه کرد: سند این راه وصیت نامه شهدای دانش آموز و فرهنگی است، همه شهدا در وصیت نامه خود اعلام کرده اند در مسیر عاشورا به جبهه رفته ایم، همه اطاعت از ولایت و امامت را مورد تاکید قرار داده و بر حفظ حجاب بانوان و ادامه راه حضرت فاطمه و حضرت زینب(ع) تاکید کرده اند.

 

کریمی بیان کرد: در دیدار مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با فرماندهانی که دغدغه انقلاب را داشتند، ایشان فرمودند من بالشت پری زیر سر شما نمی گذارم که آسوده باشید، جهاد کنید، تلاش کنید، ولی بدانید تا زمانی که در این کشور عده ای هرچند محدود باشند که حاضر باشند جان خود را فدای انقلاب کنند، این انقلاب پابرجا می ماند و دو شهید امروز گواهی بر صحت سخن ولی امر مسلمین است که انقلاب سنگرهای کلیدی جهان را یکی پس از دیگری فتح خواهد کرد.

کد خبر 1218535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha