سواد اجتماعی و علمی مسیر توسعه و بالندگی شهری را هموار می سازد

حجتی با اشاره به نقش علم آموزی و دانش افزایی در شهرنشینی، گفت: ارتقای سواد اجتماعی و علمی مسیر توسعه و بالندگی شهری را هموار می سازد.

«حسن حجتی« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به بازگشایی مدارس و نقش علم آموزی و همکاری مدیریت شهری در پروژه مهر اظهارداشت:  علم آموزی و مهارت افزایی علمی و اجتماعی یکی از مولفه های توسعه شهری محسوب می شود که با افزایش سواد علمی و سواد اجتماعی شهروندان زمینه پیشرفت شهر بهتر فراهم خواهد شد.

شهردار تیران با بیان اینکه با ریشه کنی بی سوادی زمینه های توسعه فراهم می شود، افزود: علم آموزی به دور از  مدرک گرایی برای خدمت به مردم و اعتلای فردی و اجتماعی باید دنبال بشود.

 

وی معتقد است، افزایش تحصیلات و کاهش بی سوادی در شهر تیران یکی مولفه های ارزشمند پیشرفت در این خطه بوده است.

حجتی بهره گیری از ایده ها و خلاقیت دانش آموزان و دانشجویان برای برنامه ریزی و مدیریت شهری را مورد توجه مسئولان در دوره جدید بیان کرد و خاطرنشان ساخت: از مشارکت مردمی استقبال می شود.

 

به گفته وی، ارتقای سواد اجتماعی و علمی مسیر توسعه و بالندگی شهری را هموار می سازد که در این راستا نقش نظام آموزشی مهم و البته دیگر نهادها مثل رسانه نیز باید سهم خود را ایفا سازند.

 

توسعه خدمات شهری در آستانه بازگشایی مدارس

 

شهردار تیران با اشاره به افزایش خطوط حمل و نقل عمومی برای دانش آموزان گفت: علاوه بر فعالیت شرکت های سرویس مدارس، حمل و نقل عمومی تاکسی و مینی بوس هم در خدمت دانش آموزان و معلمان قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: آماده سازی محوطه های پیرامونی مدارس برای رفت و‌آمد آسان دانش آموزان و همچنین ایجاد فضای آرام در اطراف این مراکز انجام و در آستانه ماه مهر مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

حجتی خاطرنشان کرد: نظارت بر سرویس های مدارس با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی انجام می شود.

 

کد خبر 1218561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha