سه‌هزار زائر حرم رضوی از شیروان خود را به مرقد امام مهربانی‌ها رساندند

رییس هیئات مذهبی شیروان با بیان اینکه حضور هیئت های عزاداری شهرستان در مراسم دسته روی رحلت رسول و امام رضا علیه السلام بی نظیر و باشکوه است، گفت: سه‌هزار زائر حرم رضوی از شیروان خود را به مرقد امام مهربانی‌ها رساندند.

«محمد محمدزاده قانعی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: پس از دو سال از شیوع کرونا حضور و استقبال مردم در مراسم عزاداری ماه محرم و صفر امسال بسیار باشکوه و بی نظیر بود و با پیاده رویی عظیم و گسترده خود در این ایام به دشمنان ثابت کردند هیچ چیز مانع برگزاری مراسم عزاداری هزار و ۴۰۰ ساله و عشق به سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله حسین(ع) نمی شود و هر سال مراسم باشکوه تر از سال های گذشته برگزار می شود.

 

رییس هیئات مذهبی شیروان خاطرنشان کرد: حضور هیئت های مذهبی این شهرستان در اربعین باشکوه تر و بیشتر بود که بسیاری از آنان برای شرکت در مراسم عزاداری ۲۸ صفر با کاروان های پیاده و سواره عازم مشهد مقدس شده اند.


محمدزاده با بیان اینکه شهرستان شیروان شب گذشته غرق در ماتم و عزا بود اضافه کرد: مردم این شهرستان در مراسم عزاداری، سینه زنی، نوحه خوانی و سخنرانی در مساجد، تکایا و حسینیه های شهر و روستا این شهر حضوری پر رنگ داشتند و به عزاداری و سینه زنی پرداختند.


وی تصریح کرد: دوشنبه هفته گذشته نیز دوهزار و ۵۰۰ نفر از زائران پیاده حرم رضوی در قالب ۱۶ کاروان از اقشار مختلف این شهرستان و روز گذشته پنج کاروان سواره متشکل از ۵۰۰ نفر  از این شهرستان جهت شرکت در مراسم دهه آخر صفر و سالروز شهادت امام رضا(ع) به مشهد مقدس اعزام شدند.

 


خراسان شمالی که بین دو قطب زیارتی مشهد مقدس و گردشگری شمال کشور قرار گرفته هر ساله پذیرای بسیاری از زائران حرم مطهر امام رضا(ع) با پای پیاده در مناسبت های مختلف است.

 

 

کد خبر 1218575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha