گیلان در عزای پیامبر مهربانی‌ها غرق در سوگ و ماتم است

شهرها و روستاهای مختلف گیلان در بیست و هشتم صفر، در سوگ و عزای برترین و آخرین پیام آور الهی، حضرت محمد مصطفی (ص) و فرزندش امام حسن مجتبی (ع) جامه عزا به تن کرده‌اند.

خبرگزاری شبستان از گیلان_مائده فلاحتکارضیابری؛

تمام شهرها و روستاهاي گیلان همزمان با فرارسیدن سالروز ارتحال جان سوز نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، دومین امام شیعیان، با برافراشتن بیرق‌های سیاه به سوگ نشسته‌اند.

 

مردم مومن و عزادار گیلان شب گذشته و امروز با برپایی دیگ های نذری آش و برگزاری دسته‌های سینه زنی در سطح شهرها در سوگ برترین مخلوق تاریخ بشریت و فرزند برومندش سوگواری کردند.

 

قرائت زیارت ازبعید از دیگر برنامه‌های سالروز ارتحال جانسوز حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) است که پیش از ظهر امروز(یکشنبه، 3مهر) در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قرائت می‌شود.

 

 

همچنین سوگواران و عزاداران هيات های عزاداری در قالب دسته های زنجير زنی وسينه زنی منظم به سمت گلزار شهدای شهر به راه افتاده و در سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن (ع) به عزاداری پرداختند.

 

حضور گسترده نوجوانان و جوانان در اين آيين جلوه معنوی خاصی به برنامه های عزاداری ۲۸ صفر بخشيد.

 

* سیره و روش زندگی پیامبر(ص) برای ما باید الگو و درس زندگی باشد

حجت‌الاسلام«علی شایان» با تسلیت سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) نماد خوبی ها و محبت است، آنچه نبی مکرم اسلام (ص) به بشریت ارزانی کرد جزء اخلاق و محبت در میان انسانها نبود.

 

امام جمعه موقت گوراب‌زرمیخ پیامبر اکرم(ص) را بزرگ‌ترین تجلّی و ظهور پروردگار خواند و افزود: بهترین معرفی‌کننده آن وجود مقدس، خداوند است که در قرآن کریم، پیامبرش را از مردم، در میان مردم، دلسوز و حریص بر هدایت مردم و رئوف و بسیار مهربان با مؤمنین معرفی می‌کند.

 

وی با اشاره به اخلاق نبوی و سیره پیامبر گرامی‌اسلام، گفت: همه ما باید این ویژگی‌ها را سرلوحه انجام مسئولیت خود قرار دهیم.

 

حجت‌الاسلام شایان با ذکر روایتی از امام مجتبی (ع) به بیان مسئولیت و وظایف انسان در قبال خداوند متعال و دیگر افراد جامعه پرداخت و تصریح کرد: سیره و روش زندگی ائمه و در راس آنها پیامبر(ص) برای ما باید الگو و درس زندگی باشد.

 

امام جمعه موقت گوراب زرمیخ خاطرنشان کرد: بهترین راه حق شناسی و جبران زحمات پیامبر(ص) آن است که با سیره ایشان آشنا شده و به آن عمل کنین و در تمامی رفتارها و حرکات خود از رسول خدا(ص) پیروی کرده و اصل عدالت ورزی پیامبر اسلام(ص) را در زندگی فردی و اجتماعی خویش پیاده کنیم.

 

گفتنی است؛ مساجد، تکایا و هیئت های عزاداری در شب‌های آخرین روزهای ماه صفر نیز شاهد حضور انبوهی از اقشار مختلف اعم از پیر و جوان، زن و مرد و حتی نوجوانان و خردسالان  بوده که با عشق زایدالوصفی به این اماکن آمده تا با چشمانی اشکبار و دل هایی غمبار همراه با هیئت ها و دسته های عزاداری، سوگواری کنند.

 

 

کد خبر 1218593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha