ارتقاء استان گیلان به رتبه دوم تولید مرغ گوشتی در کشور

محمدی از رتبه دوم استان گیلان در تولید مرغ گوشتی خبر داد و گفت: امسال یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن شلتوک در استان گیلان تولید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «صالح محمدی» شامگاه شنبه ( 2مهر) در برنامه گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: با وجود همه محدودیت‌های آبی کشاورزان گیلانی با روشهای علمی و ترویجی و مصرف بهینه آب توانستند سال زراعی را به خوبی پشت سر بگذارند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان تصریح کرد: با انجام انواع توصیه‌های فنی کارشناسان و مروجان جهاد کشاورزی پیش‌بینی‌ها حاکی است تقریبا ۱۵ درصد تا ۲۰ درصد افزایش عملکرد تولید شالی را در استان گیلان داشته باشیم.

 

محمدی میزان تولید برنج سفید در استان گیلان را ۷۰۰ هزار تن ذکر کرد و یادآور شد: همچنین در سایر حوزه‌ها نظیر تولید زیتون هم افزایش ۳۰۰ درصدی و در حوزه تولید فندق افزایش ۱۵ درصدی تولید رقم خورده است.

 

وی با بیان اینکه استان گیلان در حوزه تولید مرغ گوشتی از رتبه پنجم به رتبه سوم استان گیلان رسیده است اضافه کرد: سال زراعی که تولیدکنندگان و کشاورزان استان گیلان پشت سر گذاشتند بسیار پر خیر و برکت بود و امیدواریم همین روند همچنان ادامه پیدا کند. 

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان افزود: یکی از سیاست‌های مهمی که این نهاد دنبال می‌کند توسعه کشت دوم در اراضی شالیزاری است که از همه کشاورزان گیلانی درخواست می‌کنم در حوزه کشت دوم نظیر علوفه، سبزی، پاچ باقالا و صیفی‌جات هم ورود کنند.

 

محمدی با بیان اینکه امسال نشای ۱۷۵ هزار هکتار و برداشت ۱۸۵ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان به شکل مکانیزه انجام شد افزود: امسال یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن شلتوک در استان گیلان تولید شد که رکورد بسیار خوبی است.

 

وی از کشت ۹۰ درصد شالیزارهای استان گیلان با ارقام محلی و بومی برنج خبر داد و خاطرنشان کرد: گیلان از حیث سطح زیر کشت برنج رتبه اول کشور و از حیث تولید این محصول استراتژیک رتبه دوم را در اختیار دارد.

 

کد خبر 1218595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha