دفاع مقدس محصول مکتب انبیاست

حجت الاسلام علیزاده در مراسم ادای احترام کارکنان اوقاف گیلان به مقام شهدا با بیان اینکه احیای ارزش های اسلام و انسانی مهمترین وجه تشابه فرهنگ وقف و دفاع مقدس است، گفت: دفاع مقدس محصول مکتب انبیاست.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «ستار علیزاده»، روز گذشته ( شنبه، ۲ مهر) در نخستین روز از دهه وقف در مراسم ادای احترام کارکنان اوقاف گیلان به مقام شهدا در گلزار شهدای رشت گفت: دفاع مقدس محصول مکتب انبیاست.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به نقاط مشترک سنت حسنه وقف و فرهنگ دفاع مقدس اظهار داشت: احیای ارزش های اسلام و انسانی مهمترین وجه تشابه این دو فرهنگ است.

 

وی تاکید کرد: وقف هم مانند دفاع از کشور، جهاد در راه خداست.

 

علیزاده اظهار داشت: وقف و مکتب شهدا هر دو لبیک به ندای فطرت انسان است.

 

وی با اشاره به نامگذاری نخستین روز از دهه وقف به نام وقف و رسانه گفت: وقف و امام زادگان بهترین رسانه اند چرا که پیام حقیقت دین و سبک زندگی متعالی را به بشریت می آموزند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان تاکید کرد: سنت حسنه وقف و مکتب شهدا هر دو به دنبال رفاه مادی و معنوی بشریت هستند.

 

 وی اذعان داشت: شهدا با مجاهدت در راه خدا و گذشتن از همه هستی و جان  خود در راه اسلام به دنبال اعتلای فرهنگ دینی و قرآنی و به ارمغان آوردن رفاه و آسایش و کرامت بشری برای مردم دنیا بودند.

 

علیزاده یادآور شد: وجه اشتراک شهدا و واقفان تلاش برای حفظ اسلام، مکتب اهل بیت(ع) و بازگرداندن کرامت بشری به جایگاه اصیل خود است.

 

 وی در ادامه با بیان اینکه امام زادگان نیز مردم را به رشد مادی و معنوی دعوت می کردند، گفت: شهدا به عنوان رساترین رسانه عصر، شعارشان همراهی با ولی خدا برای رسیدن به رستگاری است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خاطرنشان ساخت: واقفان مانند شهدا که با جان خود جهاد کردند به ندای قرآن لبیک گفتند و با مال خود جهاد کردند.

کد خبر 1218599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha