بازدارندگی دشمنان از تعرض به ایران بزرگترین دستاورد دفاع مقدس بود/ شهدا شهادت را راه رسیدن به خدا می دانستند

حجت الاسلام میثم محمدی سلیمانی گفت: بازدارندگی دشمنان از تعرض به ایران بزرگترین دستاورد دفاع مقدس بود هنگامی که دشمن پی برد نمی تواند به ایران حمله کند و تفکر بسیجی حاکم است این مهم بازدارنده بود و دشمن قدرت این که به ایران تعرض کند را نداشت.

حجت‌ الاسلام «میثم محمدی سلیمانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: دشمن پس از پیروزی انقلاب اسلامی با اهدافی معترض انقلاب شده و جنگ را به ما تحمیل کرد.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جیرفت افزود: یکی از مهمترین این اهداف که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره فرمودند، جلوگیری از صدور انقلاب اسلامی به سایر کشورها بود.

 

وی بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی طبیعتاً دشمنی مثل آمریکا و دیگر کشورها جایگاهی در کشور نداشتند بنابراین برای جلوگیری از صدور انقلاب جنگ تحمیلی را راه اندازی کردند.

 

حجت الاسلام محمدی سلیمانی ابراز کرد: اعمال حاکمیت بر اروند رود، تصرف و تجزیه قلمرو ارضی ایران و از سوی دیگر رهبری جهان عرب را می توان از دیگر اهداف دشمن در تحمیل جنگ نام برد.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جیرفت با اشاره به ویژگی های دفاع مقدس، اظهار کرد: اولین ویژگی دفاعی بودن جنگ است چرا که ما نه آغاز کننده جنگ بودیم و نه قصد و نیتی برای جنگیدن داشتیم.

 

وی دومین ویژگی دفاع مقدس را معنویت پررنگ آن برشمرد و اضافه کرد: ما شاهد فضای معنوی حاکم بر جبهه های حق علیه باطل بودیم و این مهم یکی از ویژگی های منحصر به فرد دفاع مقدس بود.

 

حجت الاسلام محمدی سلیمانی اظهار کرد: استقامت، راست قامتی و دفاع جانانه رزمندگان ما در دفاع مقدس در میان مردم جهان زبانزد عام و خاص بوده و هست.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جیرفت عنوان کرد: دفاع مقدس درس های زیادی دارد و ما می توانیم از رزمندگان اسلام درس شجاعت مروت و بزرگواری را بیاموزیم.

 

وی بیان کرد: صدام مناطق مسکونی و برخی از شهرهای کشور ما را بمباران کرده و علی رغم این که امکان تلافی داشتیم اما مروت و بزرگواری رزمندگان این اجازه را نمی داد که تلافی کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی سلیمانی افزود: از دیگر ویژگی های دفاع مقدس، بی اعتنایی به امور دنیوی و شهادت طلبی بود و رزمندگان اسلام با گذشت از جان خود به ما درس ایثار و شهادت طلبی را دادند.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جیرفت در تشریح دستاوردهای دفاع مقدس، ابراز کرد: این دستاوردها در بعد داخلی شامل اعتماد به نفس، خودباوری، شکوفایی استعدادها و خلاقیت در بین رزمندگان، رشد باورهای دینی، تولد تفکر بسیجی بود.

 

وی رشد فضایل اخلاقی و معنوی و تحول در صنایع دفاعی کشور را از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس برشمرد و افزود: در جنگ تحمیلی ما به لحاظ دفاعی مشکلات زیادی داشتم اما دفاع مقدس موجب تحول در صنایع دفاعی کشور شد.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جیرفت اظهار کرد: از دستاوردهای دفاع مقدس در بعد سیاسی، افشای هویت و چهره منافقین داخلی و خارجی و رسوایی جهانخواران در سطح بین الملل بود.

 

وی تاکید کرد: بازدارندگی دشمنان از تعرض به ایران بزرگترین دستاورد دفاع مقدس بود هنگامی که دشمن پی برد نمی تواند به ایران حمله کند و تفکر بسیجی حاکم است این مهم بازدارنده بود و دشمن قدرت این که به ایران تعرض کند را نداشت.

 

حجت الاسلام محمدی سلیمانی یکی دیگر از دستاوردهای دفاع مقدس را افزایش انسجام اجتماعی و تحکیم وحدت ملی دانست و عنوان کرد: بالا رفتن جبهه انقلاب در جهان و مهمتر از آن احیای اسلام، تثبیت اقتدار، اثبات اصل نه شرقی نه غربی از سایر دستاوردهای دفاع مقدس بود.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جیرفت با اشاره به نگاه شهدا به شهادت، اضافه کرد: با مطالعه وصیت نامه شهدا می توانیم به این مهم پی ببریم که شهدا شهادت را، راه رسیدن به خدا می دانستند.

 

وی بیان کرد: شهید مرتضی آوینی در وصیت نامه خود می نویسد؛ شهادت جان مایه انقلاب اسلامی است، قوام و حیات نهضت ما در خون شهید است و شهادت مزد خوبان است.

 

حجت الاسلام محمدی سلیمانی ادامه داد: شهید چمران درباره شهادت می گوید؛ فهمیدم سعادت حیات در خوشی، آرامش و آسایش نیست بلکه در درد، رنج، مصیبت و مبارزه با کفر و ظلم و شهادت است.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جیرفت ابراز کرد: شهید مجتبی علمدار می گوید؛ شهادت در یک کلمه به زیارت خداوند رفتن و به حق پیوستن است.

 

وی اظهار کرد: شهید عباس کریمی می گوید؛ شهادت مرگی نیست که دشمن بر مجاهد تحمیل کند بلکه انتخابی است که وی با تمام آگاهی، شعور و شناختش به آن می رسد.

 

حجت الاسلام محمدی سلیمانی یادآور شد: مقام معظم رهبری در خصوص دفاع مقدس می فرماید؛ امروز باید نسل جوان ما نسبت به دفاع مقدس آگاهی بیشتری داشته باشند و وظیفه این است که شبهاتی که در این خصوص در ذهن جوانان است پاسخ داده شوند و تمام تلاش ما باید در این راستا باشد.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جیرفت در خاتمه تاکید کرد: امروز دشمن با جنگ روایت ها می خواهد دفاع مقدس را تحریف می کند البته که ما باید با تلاش و تبیین در فضای مجازی ان شاالله مانع تحریف آنها شویم.

کد خبر 1218643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha