حرکت دسته های عزاداری و سینه زنی در روز رحلت پیامبر گرامی اسلام

همزمان با روز ۲۸ صفر، رحلت رسول گرامی اسلام و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام سراسر استان مرکزی غرق در عزا و ماتم شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، همزمان با روز 28 صفر استان مرکزی غرق در عزا و ماتم شد و مردم مومن، ولایتمدار و دوستداران خاندان عصمت و طهارت علیه السلام از شب گذشته با حضور در مساجد، تکایا و حرم مطهر امامزادگان به برپایی مراسم سخنرانی، عزاداری و سینه زنی پرداختند. 
 
 
مردم مومن و متدین استان مرکزی امروز با برپایی دسته های عزاداری و سینه زنی در سطح خیابان ها و محله ها در سوگ رحلت پیامبر اعظم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) اشک ماتم ریختند. 
 
 
 
روحانیان و سخنرانان در مساجد، تکایا و حرم مطهر امامزادگان به بیان سخنانی در رابطه با شخصیت والای پیامبر اعظم(ص) و حضرت امام حسن مجتبی (ع) پرداخته و ذاکران اهل بیت (ع) نیز به عزاداری پرداختند. 
 
این برنامه ها با حضور گسترده جوانان و نوجوانان برگزار شد و در نقاط مختلف شاهد برپایی دسته های عزاداری، سینه زنی و زنجیز زنی بودیم. 
 
 

 

کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی شب گذشته و امروز برنامه های فرهنگی را با محوریت جوانان و با هدف تبیین سیره نبوی و اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام با حضور اعضا برگزار کردند.
 

 

 برپایی ایستگاه‌های صلواتی و موکب ها از دیگر برنامه های امروز بود که جلوه معنوی خاصی به برنامه های عزاداری ۲۸ صفر در استان مرکزی بخشیده است.
 
 
شامگاه گذشته با حضور پر شور و گسترده اقشار مختلف مردم عزادار استان در مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه ، زیارت حضرت رسول گرامی اسلام (ص) قرائت شد.
 
 
اجتماع بزرگ هیات‌های مذهبی و موکبداران اراک نیز از ساعت ۱۰ صبح امروز در میدان شهدا برگزار و شرکت کنندگان در این اجتماع در قالب دسته عزاداری به سمت مصلی بیت‌المقدس حرکت کردند. 
کد خبر 1218655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha