مردم مرزنشین آستارا درسوگ رحلت پیامبر اسلام عزاداری کردند

همزمان با سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام و شهادت دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، مردم مرزنشین آستارا با برپایی دسته عزاداری خیابانی در سوگ رحلت حضرت محمد(ص) و امام حسن مجتبی(ع) به عزاداری پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، بندر مرزی آستارا در سالروز رحلت ملکوتی و جانگداز پیامبر مهربانی و اخلاق، شهادت دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام حسن مجتبی(ع) و در آستانه شهادت امام رضا(ع) یکپارچه سیاه‌پوش و غرق در ماتم و عزاست.

 

شیفتگان نبوی و عاشقان امامت و ولایت در آستارا امروز مسیر سپاه ناحیه این شهرستان تا مسجد حضرت محمد رسول‌‎الله( ص) را با پای پیاده و با سینه‌زنی و مداحی مداحان اهل‌بیت (ع) پیمودند و با شرکت در مراسم عزاداری روزهای پایانی ماه صفر اشک ماتم ریختند و عمق ارادت خود را به پیامبر و خاندانش به نمایش گذاشتند.

 

 همچنین در مراسم دسته عزاداری خیابانی، شرکت کنندگان با سردادن شعارهایی اعلام کردند تا جان در بدن دارند از قرآن و اهل‌بیت «ع» و ولایت جدا نمی‌شوند و همچنان ادامه دهندۀ راه نورانی شهدا و امام شهدا بوده و دشمنان را در رسیدن به اهداف پست و پلید خود ناکام می‌گذارند.

 

شرکت کنندگان در این مراسم معنوی با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر فتنه‌گر، اغتشاشات و ناآرامی‎های اخیر در کشور توسط عده‌ای فریب خورده را محکوم کردند.

 

قرائت زیارت پیامبر اکرم(ص) و برگزاری مراسم سینه‌زنی از دیگر بخش‌های ویژه برنامه رحلت حضرت محمد(ص) و امام حسن مجتبی(ع) در بندر آستارا بود.

 

گفتنی است، مراسم سوگواری و عزاداری رحلت حضرت محمد(ص) و امام حسن مجتبی(ع) شب گذشته پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با حضور امت خداجو و ولایت‌‎مدار همراه با مرثیه‌سرایی ذاکرین اهل‌بیت(ع) در مساجد و تکایای شهری و روستایی آستارا در فضایی آکنده از اشک و ماتم برگزار و مداحان اهل بیت(ع) در مصیبت خاندان عصمت و طهارت(ع) مرثیه‌سرایی کردند.

 

 

 

کد خبر 1218680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha