گرایش به هر شری انسان را از کمال باز می دارد

حجت الاسلام شکری با بیان اینکه گرایش به هر شری انسان را از کمال باز می دارد گفت: اگر ما عهد و پیمان خود را شکستیم و پیغمبر و غدیر را فراموش کنیم به آنچه که از آن رها شده بودیم، گرفتار می شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام « یوسفعلی شکری» عصر امروز(یک شنبه، ۳ مهر) در یادواره شهدای شهر شلمان با بیان اینکه تیپ وجودی، نوع خلقت و شکل و شمایل ما انسان ها فریاد می زند که ناچاریم زندگی اجتماعی داشته باشیم چرا که اگر زندگی فردی تحقق یابد در کمتر از زمانی نابود می شویم، اظهار کرد: تقرب به خدا یک سیر خطی است که انسان می بایست در زندگی جمعی خود طی کند و برای رسیدن به این تقرب باید به گونه ای باشد که مرحله به مرحله و نسل به نسل هر چه پیش می رود کمال یافته تر از مسیر پیشین خود، باشد.


نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افزود: گرایش به هر شری انسان را از کمال باز می دارد ولی با هر خیری که انجام می دهیم باقی می مانیم و فنا ناپذیر می شویم.


وی با اشاره به اینکه اولین درسی که خداوند به آدم بعد از توحید داد، درس «دشمن شناسی» است، تصریح کرد: انسان اگر دشمن را شناخت و فهمید که جاهلانه زندگی کردن مساوی با سقوط کردن است هرگز حاضر نیست که زندگی حیوانی داشته باشد.


حجت الاسلام شکری بابیان اینکه فرمانده کل قوا در انسان «خیرخواهی» است گفت: اگر انسان حواسش نباشد که عاقلانه زندگی کند حتما «شر خواهی» از او جاری می شود.


وی با تاکید بر اینکه هر کسی جان، مال و آبرویی را به خطر انداخت کار شیطانی کرده است، افزود: این یک اصل فطری ما انسان ها است که به یکدیگر یاری برسانیم تا مسیر کمال را بپیماییم و افراد از وجود ما در امن و امان باشند و آسیبی به کسی نرسد که اگر غیر آن باشد باید بدانیم که شیطان در ما نفوذ کرده است.


حجت الاسلام شکری ادامه داد: همه آن چیزهایی که می تواند کمک کند که انسان به حقوق دیگران تجاوز نکند، وسوسه شیطان نشود، عهدشکنی نکرده و خودش را بالاتر از همه نبیند قدرتی است که به او کمک می کند تا انسان ها را رشد دهد و امنیت اجتماعی تحقق پیدا کند.


وی اذعان کرد: اگر قراردادهای فطری بشری بشکند و انسان ها متعهد به این قراردادها نباشند تجاوز به حقوق دیگران زیاد می شود.


حجت الاسلام شکری با اشاره به اینکه انبیاء آمده اند که به این عهد، عمق ببخشند و این عهد را تبدیل به یک میثاق کنند تا انسان ها بر مبنای این میثاق، آن عهد فطری خود را محکم تر کنند، اظهار کرد: تا برای عقل خود خوراک ناب و خالص و بی قل و قش فراهم کنند و با الگوهای الهی به یاد آن معرفتی که با خدا و در جامعه با انسان ها بسته اند، برسند.


وی در ادامه با بیان اینکه نام دیگر کتاب های آسمانی همچون تورات، انجیل و قرآن و «ذکر» است، گفت: از آن جهت ذکر که انسان را به یاد فطرتی که فراموش شده است، می اندازد.


حجت الاسلام شکری اظهار کرد: اگر ما عهد و پیمان خود را شکستیم و پیغمبر و غدیر مورد توجه ما نبود ماجرا می شود آنچه که بعد از رحلت پیامبر مکرم اسلام، انجام شد.


وی افزود: مردم عذاب بردگی را بعد از رحلت پیغمبر کشیدند، چرا که به حاکمیت امثال معاویه و یزید و... تن دادند و به آنچه که از آن رها شده بودند دوباره گرفتار شدند، و باز با امام حسن(ع) عهد شکستند و محکمتر درگیر و دار معاویه ماندند و باز با امام حسین(ع) عهد شکستند عذاب بدعهدی را هم دیدند.


حجت الاسلام شکری با اشاره به اغتشاشات این روزها در کشور بیان کرد: متاسفانه امروز مردم با کسانی که باید اقتدار داشته باشند و با اقتدار امنیت را حفظ کنند برخورد می کنند و آنها را آتش می زنند در حالیکه باید حواسمان به این باشد که قانون اساسی آمده است تا تاکید کند قرآن کریم که کتاب آسمانی ما است باید بیانگر حیات اجتماعی ما باید باشد.


وی تاکید کرد: ازین رو باید در این چارچوب خود را تعالی ببخشیم و اگر این عهد را شکستیم تعالی برای جامعه نمی آید.


وی خاطر نشان کرد: دشمن درصدد گسترش اختلاف در بین اقوام ایرانی است بخاطر این است که از این فرصت بتواند استفاده کند و وحدت و یکپارچگی را از ما بگیرد تا کاملا بر ما مسلط شود.


حجت الاسلام شکری با تاکید بر اینکه دشمنان از این طرح دست بر نمی دارند و می خواهند تا ما غافلیم از غفلت ما استفاده کنند، افزود:هر کجا که هوشیار بودیم نقشه دشمنان نقش بر آب شد.


وی شهدا را چراغ های فروزانی دانست که همواره بر وحدت ما تاکید داشتند و حفظ این وحدت را یک اصل می دانستند، افزود: حیات جاوید ما را بر این اصل تضمین کرده اند و بشارت داده اند که هر فتنه گری هایی که در جامعه رخ می دهد باید با بصیرت دنبال کنیم.



حجت الاسلام شکری با اشاره به اینکه ما از اول انقلاب تحریم بودیم و این تحریم ها هر روز عمیق تر شد و این نشان می دهد که دشمنان ایران پایبند به هیچ اصولی نیستند مگر از هم گسیختگی جامعه ایران، گفت: دشمن می خواهد به جامعه ما فشار بیاورد تا مردم از رهبری و اهداف بلندی که دارد گسسته شوند.



وی خاطرنشان کرد: کسانی که بر عهد و پیمان خود مانده اند و از حیات متعالی برخوردارند کسانی هستند که همچنان مجاهدت می کنند تا مردم در امنیت و آرامش باشند، انفاق می کنند تا شکاف های جامعه پر شود و جان می دهند تا مردم در امان بمانند.

کد خبر 1218706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha