هلال احمر در شرایط خاص امکان اسکان اضطراری را فراهم خواهد کرد

ذاکریان گفت:امسال جمعیت هلال احمر در شرایط خاص، امکان اسکان اضطراری را هم فراهم خواهد کرد و تا سقف ۲۰۰ هزار نفر امکان پذیرش با تامین چادر، پتو، موکت و نیروی انسانی می‌تواند داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، «محسن ذاکریان» در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام رضا(ع) با بیان اینکه ۲۷ پایگاه امداد جاده‌ ای در استان فعال است و این تعداد تا پایان ماه صفر به ۱۰۷ پایگاه افزایش می ‌یابد، افزود: این پایگاه‌ها در مسیر شهرهای منتهی به مشهد مستقر هستند و خدمت‌رسانی لازم را دارند، در این ایستگاه‌ها ۱۶۰۰ نفر به زائران ایرانی و غیرایرانی امام رضا (ع) خدمات‌رسانی می‌کنند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به اینکه در حوزه لجستیکی از امکانات و تجهیزات مناسبی برخوردار هستیم، بیان کرد: هم‌ اکنون ۲۲۰ خودروی عملیاتی، ۶۰ دستگاه آمبولانس و یک فروند بالگرد امدادی داریم ضمن اینکه طی روزهای آینده یک بالگرد دیگر هم اضافه می‌شود.

 

ذاکریان تصریح کرد: امسال جمعیت هلال احمر در شرایط خاص، امکان اسکان اضطراری را هم فراهم خواهد کرد و تا سقف ۲۰۰ هزار نفر امکان پذیرش با تامین چادر، پتو، موکت و نیروی انسانی می‌تواند داشته باشد، این ایستگاه‌ها در ۳ نقطه بوستان‌های ریحانه (مجهز شده)، کوهسنگی و جهان‌شهر مستقر خواهد شد.

 

وی بیان کرد: ۱۵۰ نیروی امدادی از ۸ استان جهت کمک در امر اسکان اضطراری به مشهد آمده‌اند تا یاری‌گر جمعیت هلال احمر خراسان به عنوان استان میزبان مهمانان امام رضا(ع) باشند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: در این ایام بیش از ۳۰۰ نفر در قرارگاه جوانان هلال احمر در راستای خدمت به زائران امام رضا (ع) در امر خدمت‌رسانی به زائر با ویلچر مشارکت دارند که این نیروها در اطراف حرم مطهر رضوی مستقر هستند.

 

ذاکریان تاکید کرد: در کوچه عیدگاه نزدیک حرم مطهر رضوی ایستگاه خدمات درمانی جمعیت هلال احمر به صورت ۲۴ ساعتها فعال است تا در صورت نیاز به عزاداران رضوی خدمت‌ رسانی کند.

کد خبر 1218870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha