مراسم آئینی «گلباران خورشید» در روستای یزدل برگزار می شود

مسئول هیئت امنای هیئت انصارالحسین (ع) یزدل گفت: مراسم آیینی «گلباران خورشید» همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) در روستای یزدل از توابع شهرستان آران و بیدگل برگزار می شود.

محمد حسین قصابی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) مراسم آیینی گلباران خورشید در روستای یزدل از توابع شهرستان آران و بیدگل برگزار می شود.

 

 

مسئول هیئت امنای هیئت انصارالحسین (ع) یزدل افزود: این مراسم از ساعت ۹ صبح روز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) توسط هیئت انصارالحسین (ع) یزدل در جوار بارگاه خواهر گرامی آن حضرت امامزاده بی بی زینب (س) برگزار می شود و با اقامه نماز ظهر در حرم مطهر بی بی زینب (س) و پذیرایی از عزاداران و زائران پایان خواهد یافت.

 

 

قصابی ادامه داد: در این مراسم عزاداران هیئت انصارالحسین (ع) از مسجد امام حسین (ع) یزدل در قالب کاروان عزا به سمت بارگاه مطهر امامزاده بی بی زینب (س) خواهر بزگوار امام هشتم حرکت کرده و با برگزاري آیین هاي مذهبی و نشان دادن گوشه اي از زندگانی آن حضرت توسط هنرمندان گروه هنري هیأت انصار الحسین یزدل ، بر سر و سینه زنان، به شکل نمادین پیکر امام مهربانی را تشیع و گلباران می کنند و با ایجاد فضایی معنوي و سرشار از شور رضوي، به عزاداري و ماتم می پردازند.

 

 

مسئول هیئت امنای هیئت انصارالحسین (ع) یزدل اظهار داشت: سخنران این مراسم آیت الله غروی خواهد بود و مداح اهل بیت (ع) سید علی حسینی مرثیه خوانی خواهد کرد. همچنین اجرای نمایش دسیسه نافرجام به نویسندگی و کارگردانی ابوالفضل حکمت از دیگر برنامه های این مراسم خواهد بود.

 

 

قصابی خاطر نشان کرد: زنان و مردان یزدلی در این مراسم -با تاسی از زنان نوغان که یک هزار و ۲۰۰ سال پیش پس از شهادت غریبانه امام رئوف حضرت ثامن الحجج(ع)، با بخشیدن مهریه های خود به شوهرانشان، شاخه های گلی را تهیه دیده و برای عرض ارادت به امام الرئوف(ع) راهی تشییع جنازه شدند - گوشه ای از زندگی و تشییع جنازه نمادین امام رضا (ع) را به نمایش می گذارند.

 

 

روستای یزدل از توابع بخش مرکزی شهرستان آران و بیدگل و در فاصله ۲۰ کیلومتری از مرکز این شهرستان واقع شده است.

 

کد خبر 1218897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha