خروج مرغ از استان ایلام ممنوع است

بهرام نیا با بیان اینکه خروج مرغ از استان در راستای تامین نیاز بازار ممنوع است، گفت: مصرف روزانه مرغ در استان ۳۰ تن است که باید کشتارگاه این میزان را تامین و در اختیار توزیع کنندگان قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ایلام، عصر امروز(۴ مهر) در نشست ستاد تنظیم بازار استان ایلام، با تسلیت سالروز شهادت امام رضا(ع)، اظهار کرد: آنالیزی از قیمت تمام شده هر کیلو مرغ برای مرغدار از طریق سازمان حمایت مصرف کننده و  جهاد کشاورزی در استان انجام شود.

 

« حسن بهرام نیا» با بیان اینکه  قیمت اعلامی مصوب اعلام شده ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است، افزود: جهاد کشاورزی باید بررسی کند که قیمت هر کیلو مرغ برای مرغداری چقدر تمام می‌شود و در این زمینه همه فاکتورها را از جمله هزینه های دارو و نهاده های مصرفی در مرغداری ها نیز در نظر گرفته شود.

 

وی با تاکید بر اینکه بایستی قیمت مناسب برای مصرف کنندگان در نظر گرفته شود و در اینجا محور  حفظ حقوق مردم، مرغدار و حمایت از مرغداران است، گفت: اتحادیه مرغداران با وجود اینکه در مجموعه بخش خصوصی هستند باید به تعهدات خود عمل کنند و سیاستی اتخاذ نمایند که حقوق مصرف کننده رعایت شود.

 

استاندار ایلام با تاکید بر جلوگیری از تعطیلی و یا نیمه فعال شدن کشتارگاه صنعتی ایلام، ابراز کرد: چرا باید مرغ از خارج استان تامین شود؟ کتشارگاه ها باید به کار خود ادامه دهند،تعداد زیادی کارگر در کشتارگاه های صنعتی، مشغول به کار هستند، باید به گونه ای عمل شود که هم منافع مصرف کننده و مردم تامین و هم چرخ اقتصاد استان بچرخد شود.

 

بهرام نیا یادآور شد: باید عدالت و انصاف بین اتحادیه مرغداران و کشتارگاه مرغ باشد و اگر انصاف رعایت شود هم کارگران مشغول کار می‌شوند و هم چرخه تولید می چرخد و استان از این امر منتفع می شود.

 

وی تصریح کرد: یکی از راهکارهای مناسب در راستای تولید و قیمت مناسب مرغ، این است که کشتارگاه ها بر اساس حق العمل کاری مرغ مورد نیاز مصرف کننده را تامین کند که البته لازمه این امر رعایت انصاف بین مرغدار و کشتارگاه و  تقبل این موضوع از سوی طرفین و رعایت اصول است.

 

استاندار ایلام با بیان اینکه اتحادیه مرغداری ها هم تعهدی دارد و این اتحادیه ذات آن بر این است که تعامل لازم را برای تامین منفع مرغدار، کشتارگاه و مصرف کننده داشته باشد، گفت: مصرف روزانه مرغ در استان ۳۰ تن است که باید کشتارگاه این میزان را در استان تامین و در اختیار توزیع کنندگان و  بازار قرار دهد.

 

بهرام نیا با بیان اینکه  با نظارت جهاد کشاورزی و اتحادیه مرغداران، کشتارگاه در اسرع وقت وجه مرغداران را در قبال دریافت مرغ پرداخت کند، خاطرنشان کرد: در راستای تامین نیاز بازار خروج مرغ از استان ممنوع است.

 

کد خبر 1218962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha