۹۵ درصد نیات موقوفات بهشهر به عزاداری و اطعام دهی سیدالشهدا اختصاص دارد

فاضلی گفت: ۹۵ درصد وقف شهرستان بهشهر به نیت عزاداری و اطعام دهی سیدالشهداست و تلاش داریم تا در اجرای امینانه نیات واقفین با همه توان وارد عمل شویم.

محمدحسین فاضلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران اظهار کرد: نهادینه کردن سنت حسنه وقف که در برخی از موارد از آن غافل شده ایم؛ وظیفه مهمی است که برعهده داریم تا همه در این امر خیر وارد عمل شده و کار خیر وقف در جامعه بیش از پیش گسترش یابد.

 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان بهشهر افزود: حفظ و احیای موقوفات و اجرای امینانه نیات واقفین مساله مهمی است که نباید از نظر دور نگه داشته شود و در این راستا باید فرهنگ سازی مناسب انجام شود که همه اثرگذاران و به خصوص اهالی رسانه وظیفه مهمی برعهده دارند.

 

وی خاطر نشان کرد: شهرستان بهشهر در بخش وقف که در دهه وقف قرار داریم دارای 822 رقبه ، 3 هزار و 574 رقبه، 40 امامزاده، 2 هزار و 234 مسجد، 77 حسینیه، 8 فاطمیه، 22 تکیه و 23 زینبیه است که در طول سال تلاش شده تا برنامه های مناسبتی را در امامزادگان و مساجد شاخص برپا شود.

 

فاضلی گفت: 95 درصد وقف شهرستان بهشهر به نیت عزاداری و اطعام دهی سیدالشهداست و تلاش داریم تا در اجرای امینانه نیات واقفین با همه توان وارد عمل شویم.

 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان بهشهر افزود: با توجه به اینکه اغلب وقف و نیت واقفان برای عزاداری و اطعام دهی سیدالشهدا در بهشهر است اما در مجموع 88 نوع نیت در شهرستان بهشهر در راستای موقوفات وجود دارد.

 

وی یادآور شد: تعزیه خوانی، عزاداری و اطعام دهی سیدالشهدا، دارو درمان، وقف تحصیلی، کمک به دانش آموزان و دانشجو.یان نیازمند، مزدوجین نیازمند، اقامه نماز جماعت و... از جمله نیت های وقف در شهرستان بهشهر است که امیدواریم با تلاش همه جانبه وقف و فرهنگ وقف را در جامعه نهادینه کنیم.

کد خبر 1218966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha