پارک بازسازی آبادان به بخش خصوصی واگذار می شود

کعبی از واگذاری پارک بازسازی به بخش خصوصی خبر داد و گفت: به دنبال آن هستیم این پارک را به بخش خصوصی واگذار کنیم چرا که این مجموعه هم از لحاظ مالی و نیروی انسانی، تامین و نگهداری برای شهرداری هزینه بردار است.

«کاظم کعبی» امروز دوشنبه (۴ مهر) در حاشیه بازدید از روند عملیات اجرایی پاکسازی، بهسازی و احیای مجدد پارک بازسازی آبادان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان اظهار کرد: از روز ۲۳ شهریور این عملیات را با همکاری فضای سبز مناطق سه گانه شهرداری آبادان آغاز کردیم.

 

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری آبادان، هدف از پاکسازی پارک بازسازی را احیای مجدد آن عنوان کرد و افزود: این عملیات تا پاکسازی نهایی ادامه دارد و در تلاش هستیم با توجه به اینکه سال ها این پارک رها شده و تاسیسات آن نیز یا سرقت شده و یا از بین رفته است را مجدد برای استفاده شهروندان بهسازی و پاکسازی کنیم.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از نیروهای خدماتی شهرداری طی سال‌های گذشته بازنشسته شدند، نظر به اینکه اجازه جذب نیرو را نداریم با مشکل جدی کمبود نیرو برای حفظ و نگهداری فضای سبز مواجه هستیم.

 

کعبی از واگذاری پارک بازسازی به بخش خصوصی خبر داد و اضافه کرد: به دنبال آن هستیم این پارک را به بخش خصوصی واگذار کنیم چرا که این مجموعه هم از لحاظ مالی و نیروی انسانی و هم تامین و نگهداری برای شهرداری هزینه بردار است.

 

وی ابراز کرد: مراحل فراخوان واگذاری پارک بازسازی به بخش خصوصی در حال انجام است و سعی می کنیم تا حدود یک ماه آینده این اقدام صورت پذیرد تا سرمایه گذار این پارک را همانند روز اول برای استفاده عموم مردم و شهروندان به بهره برداری برساند.

 

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری آبادان بیان کرد: طی بررسی های صورت گرفته تا به حال یک سرمایه گذار به صورت داوطلب طرحی ارائه داده بود که بیشتر به سمت منافع خودشان سوق داشت و می خواستند چهره این پارک را کامل عوض کرده و آن را تجاری کنند اما چنین موضوعی را قبول نداریم چرا که می خواهیم شهروندان از این پارک بهره مند شوند.

 

وی با بیان اینکه اولویت و هدف اول بخش خصوصی باید احیای پارک بازسازی باشد عنوان کرد: شهروندان باید برای روزهای پایانی هفته فضایی را داشته باشند که در آن به تفریح و شادی بپردازند و تمام هدف ما این است این پارک را که از قدیمی ترین و دارای فضای مناسب تفریحی است را مجدد راه اندازی کنیم.

 

کعبی اذعان کرد: متولی کلیه پارک ها و فضای سبز سطح شهر شهرداری و به طبع آن با سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری است و تمامی پارک های سطح شهر آبادان به مناطق سه گانه شهرداری تحویل شده و کارشناسان این سازمان نیز ناظر عالیه آنها هستند.

 

وی با اشاره به اینکه برای احداث پارک بازسازی آبادان هزینه های بسیار زیادی صورت گرفته است یاد آور شد: عملیات احداث این پارک از سال ۷۲ با مساحتی بالغ بر پنج هکتار آغاز شد و در سال ۷۶ با فضاهایی از جمله دریاچه قایقرانی، نمای رو به رودخانه بهمنشیر، ساختمان موزه های معاصر، آبنماهای متعدد، نورپردازی، پل های ایستگاه عکاسی، فضای سبز و ... به بهره برداری رسید که اکثر وسایل و متعلقات آن به سرقت رفته است.

 

کد خبر 1218967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha