ولنگاری رسانه ای و دروغ پردازی التهاب جامعه را به همراه دارد

دانایی با اشاره به اهمیت توجه به امنیت روانی جامعه در عرصه فضای مجازی گفت: ولنگاری رسانه ای و دروغ پردازی التهاب جامعه را به همراه دارد.

خبرگزاری شبستان - البرز: مهدیه دانایی: هفتم تیرماه سال جاری بود که رهبرمعظم انقلاب یکی از حقوق عمومی مردم را امنیت روانی خواندند. تکلیفی که برعهده متولیان فرهنگی در جریان بسط رسانه ای قرار گرفت. و امروز در ایامی که آشوب و فتنه به جان مردم افتاده است شاهد نقل شایعه ها به صورت روزانه و هرچند ساعت یکبار هستیم.

 

شاید دیگر وقتش رسیده باشد که متولیان فرهنگی هوشیار شوند و منظومه فکری رهبرمعظم انقلاب را به عنوان یک راهبرد فرهنگی و معرفتی چراغ راه و دیکته تکلیف مسئولیت فرهنگی خویش نمایند. 

 

متولیان فرهنگی در این آشفته بازار، تکلیف انجام نداده ای دارند، تکلیفی که باید بار آن را به دوش ببینند؛ نسل نوجوان و جوان دهه هشتادی و نودی هدف رسانه های استکباری قرار گرفته اند و این پیامد ولنگاری رسانه ای است. 

 

آن زمان که سرورد « سلام فرمانده» در جای جای ایران خوانده شد، ظهور پرشور دهه نودی ها را شاهد بودیم که به این واسطه ارزش های دینی و انقلابی را تکرار کردند؛ ابن برنامه ریزی فرهنگی، فرصت تبیینی ارزشی بود، اما این حرکت ارزشی، پایان تکلیف متولیان فرهنگی نیست.

 

هستند نوجوانان و جوانانی که پیوند کمرنگی با ارزش های انقلابی و ایمانی دارند، دوران دفاع مقدس و انقلاب را درک نکرده اند و با نسل انقلاب در ارتباط نیستند، در فضای ولنگاری رسانه و آشفته بازار رسانه های متعدد سردرگم نقطه هدف و پیکان استکبار هستند. 

 

وقت آن رسیده است، که بار دیگر به سخنان رهبر انقلاب توجه کنیم، اینکه خدشه وارد شدن بر امنیت روانی تا چه اندازه بر امنیت عمومی تأثیر گذار است.

 

وقت آن رسیده است، که در این فضای ملتهب جامعه که زمینه جراحت و فوت بسیاری از هم وطنان شده است به خودمان بیاییم و تکلیف مدار برای نسل فردا حرکت کنیم که بقای انقلاب با حفظ نسل امروز است. 

 

اگر باور داریم که جامعه اسلامی ایرانی مبتنی بر هویت دینی و انقلابی است که هست، باید با یک برنامه ریزی کلان، راهبرد رسانه ای هدفمند را با هدف امنیت روانی جامعه فراهم کنیم.

 

رویش هایی چون حماسه اربعین حسینی، معجزاتی که ابتدای انقلاب در قالب همدلی ها و مهربانی ها میان مردم ایران رخ داد، همچنین جایگاه و نقش مساجد که با محوریت کانون های مسجد در مسیر رشد و بالندگی قرار گرفته است به واسطه عزم و باور متولیان فرهنگی برای نسل امروز تبیین می شود.

 

نسل دهه هشتاد و نود انقلاب اسلامی ایران، نیازمند این هستند که نقاط قوت ایران پررنگ دیده شود، متولیان فرهنگی به این نقطه برسند که رویش های به حق کشور به خوبی نشان داده نشده است.

 

معلمان و مربیان پرورشی بیش از آنکه دغدغه حقوق ماهانه خود را داشته باشند و انتقادهای صریح با روح ناامیدی را در میان دانش آموزان بیان کنند، نسبت به جایگاه ایران و نقش انقلاب در پیشبرد اهداف نظام اسلامی همت بگمارند. 

 

 

کد خبر 1218972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha