۲۴ واحد صنعتی شیروان غیر فعال است

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شیروان گفت: ۲۴ واحد صنعتی این شهرستان غیرفعال و راکد و ۶ واحد صنعتی نیمه فعال است.

«عبدالله گلی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: 24 واحد صنعتی این شهرستان غیرفعال و راکد و ۶ واحد صنعتی نیمه فعال است.

 

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شیروان با بیان اینکه صنایع، نقش مهمی در اشتغالزایی دارند، عنوان کرد: در مجموع این شهرستان ۶۷ واحد صنعتی دارد که از این تعداد ۳۷ واحد صنعتی با اشتغالزایی ۹۳۰ نفر فعال است و امسال با اقدامات و حمایت ها و تسهیلات خوبی که در بخش صنایع صورت گرفته، شاهد گام های موثری در این حوزه خواهیم بود.

 

گلی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون، ۲۱ جواز تاسیس صنایع در این شهرستان صادر شده که سرمایه گذاری پیش بینی شده آن، ۱۲ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی هزار و ۱۴۵ نفر است که سال گذشته ۵۳ جواز تاسیس با سرمایه گذاری دو هزار و ۶۹۰ میلیون ریال و اشتغالزایی ۹۰۹ نفر در این شهرستان صادر شد.

 

وی اضافه کرد: همچنین طی این مدت دو پروانه بهره برداری صادر شده که میزان سرمایه گذاری آن، ۱۳۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال با اشتغالزایی ۲۱ نفر بوده که سال گذشته پنج پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۱۶۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۵۲ نفر در شهرستان انجام شده است.

 

وی با اشاره به برنامه های امسال این حوزه تصریح کرد: در ماه گذشته دو طرح تعاونی پوشش بیتا پلاستیک( انواع ظروف پلاستیکی) و طرح مشاغل خانگی پشتیبان(کاپشن) با مجموع ۶۹ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۳ نفر به بهره برداری رسید.

 

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

کد خبر 1218997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha