هلال احمر به ۵۰۰ زائر حرم رضوی نکات آموزشی ارائه داد

مدیر جمعیت هلال احمر شیروان گفت: هلال احمر شیروان به ۵۰۰ زائر حرم رضوی نکات آموزشی در خصوص پیاده روی ارائه داد.

«محسن نوروزی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: آموزش نکات پیاده روی به زائران هر روزه پس از نماز مغرب و عشاء در 10 باب مسجد عبوری از این مسیر به 500 نفر از زائرین صورت گرفت که با توجه به نکات ضروری و مهم استقبال خوبی از آن انجام شد.

 

مدیر جمعیت هلال احمر شیروان عنوان کرد: هلال احمر این شهرستان در یک هفته اخیر در پیاده روی زائران حرم رضوی جهت شرکت در آیین دهه ماه صفر و شهادت امام رضا(ع) از این مسیر به 600 نفر خدمات درمانی و امداد و نجات رایگان ارائه داد.

 

نوروزی تصریح کرد: در مسیر پیاده روی زائران حرم رضوی توسط هلال احمر شیروان چهار ایستگاه سلامت در مسیر دو راهی شهر زیارت، روبروی تالار هنر، پایگاه امداد سجاد و سیساب به نام امدادگران جان فدای شهرستان برپا شده بود که علاوه بر ارائه خدمات درمانی، امدادو نجات رایگان، ایستگاه صلواتی و توزیع شربت رایگان هم صورت گرفت.

 

 

وی خاطرنشان کرد: پس از دو سال از شیوع کرونا و استقبال عظیم و گسترده زائرین پیاده حرم رضوی جهت شرکت در آیین دهه ماه صفر خدمات درمانی و امداد و نجات توسط 90 نفر از امدادگران خانم و آقای فعال در این جمعیت به مواردی همچون گرمازدگی، اندازه گیری فشارخون، تاول زدن پا، سردردرد، پا درد و غیره امدادرسانی کردند و آموزش های لازم جهت نکات پیاده روی ارئه شد.

 

وی اضافه کرد: جهت ارایه خدمات بهتر با همکاری شهرداری چهار بنر آموزش و اطلاع رسانی با موضوعات نکات صحیح پیاده روی اربعین و ۲۸ صفر چاپ و در میادین اصلی نصب شد.

 

خراسان شمالی که بین دو قطب زیارتی مشهد مقدس و گردشگری شمال کشور قرار گرفته هر ساله پذیرای بسیاری از زائران حرم مطهر امام رضا(ع) با پای پیاده در مناسبت های مختلف است.

 

 

 

کد خبر 1219027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha