باید به پویش ‌های مردمی دهه آخر صفر نگاه ملی و فراملی داشت

حجت الاسلام پژمانفر گفت: باید پویش‌هایی مردمی در حوزه خدمت به زائرین نگاه فراملی داشت و از ظرفیت جریان‌های انقلابی سایر استانها نیز استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، حجت الاسلام «نصرالله پژمانفر» در بازدید از قرارگاه هم ‌محله امام رضا (ع) ضمن اشاره بر لزوم اطلاع رسانی گسترده و مستندسازی از خدمات این قرارگاه بر ارتباط و تعامل این مجموعه با سایر مجموعه ها و افراد تاکید داشت تا با تبیینی جهادی به شکلی مستند و مستدل نسبت به روشنگری زوایای مختلف این طرح قدم برداشته شود.

 

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس افزود: باید به چنین پویش‌هایی نگاه فراملی داشت و از ظرفیت جریان‌های انقلابی سایر استانها استفاده و آنان را در این پویش سهیم کنیم، قطعا این حرکت بدون حضور مردم ممکن نخواهد بود و اگر بخواهیم مردم و جوانان با این پویش هم راستا شوند باید تبیینی گسترده و عمیق صورت پذیرد.

 

وی ضمن استقبال از حضور نمایندگان مردم در قرارگاه «هم محله امام رضا علیه السلام»درخواست ارائه گزارشی از این پویش جهت طرح در مجلس نمود و از زحمات دست اندرکاران قرارگاه و همسنگران مسجدی قدردانی و بر ادامه فرهنگ سازی و گسترش این پویش بعد از دهه آخرصفر و در تمامی ایام سال تاکید نمود.

 

حجت الاسلام «محمد حسین بحرینی» نماینده مردم مشهد در مجلس و حجت ‌الاسلام «ایزدی» مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی نیز در بازدیدهای جداگانه از قرارگاه «هم ‌محله امام رضا علیه‌السلام» دیدار و در جریان برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام‌ شده برای سامان‌دهی اسکان و خدمات زائرین دهۀ ‎ آخر صفر قرار گرفتند.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس نیز ضمن قدردانی زحمات فعالان و دست‌اندرکاران قرارگاه «هم‌محلۀ امام‌رضا علیه السلام»و همسنگران مسجدی بر ادامه فرهنگ ‌سازی و گسترش این پویش بعد از دهه آخر صفر و در تمامی ایام سال تاکید کردند.

 

وی تصریح کرد:علاوه بر تعامل زائرین ومجاورین در این پویش در زمینه کمک‌رسانی مجاورین به مجاورین نیز باید فرهنگ‌سازی شود بنحوی که بدون هیچگونه تکدی‌گری افراد نیازمند شناسایی تا نسبت به گره گشایی از آنها اقدام شود.

 

حجت الاسلام «مجتبی مهدوی ارفع» رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان نیز در این جلسه با اشاره به دو کارکرد تربیتی و نهادی مساجد به تشریح مدل های طراحی شده همچون، تاسیس ۴۵۰مرکز نیکوکاری مسجد محور جهت محرومیت‌زدایی، ایجاد شورای حل‌اختلاف مسجد محور با عنوان«کانون‌های معین شورای حل‌اختلاف»، ایجاد پایگاه ازدواج آسان و فرزندآوری، ایجاد پایگاه‌های قرآن در مساجد با همکاری قاریان، تشکیل کانون‌های تخصصی خدمت به کمک خادمیاران تخصصی، برگزاری دوره های توانمندسازی اصناف، پرداخت.

 

گفتنی است مردم مشهد در پویش هم محله امام رضا (ع) با خدمت به زائران رضوی در سه عرصه اسکان در منازل، حمل و نقل رایگان و نذر خدمت و مهارت، خادم واقعی آستان ملک پاسبان رضوی خواهند شد.

 

بر اساس این پویش که با محوریت مساجد برنامه‌ریزی شده است، هر محله مشهد حداقل هشت خانواده مجاوران، توفیق خدمت به زائران امام رضا (ع) را خواهند داشت. مجاوران بارگاه رضوی برای شرکت در پویش هم محله امام رضا (ع) می‌توانند به آدرس zaer.masjedona.ir مراجعه کنند.

کد خبر 1219047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha