آستارایی‌ها در غم شهادت ضامن آهو عزاداری کردند

همزمان با سالروز شهادت ثامن‌الحجج‌ علی‌بن موسی الرضا(ع) جمع گسترده‌ای از مردم بندر آستارا با راه‌اندازی دسته عزاداری خیابانی به سوگواری پرداخته و اشک ماتم ریختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، در سالروز شهادت حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع)، دیار مردم همیشه در صحنه و ولایتمدار آستارا غرق در عزا و ماتم است.

 

‌عاشقان امامت و ولایت در بندر مرزی آستارا امروز مسیر سپاه ناحیه این شهر تا مسجد امام رضا(ع) را با پای پیاده و مداحی مداحان اهل‌بیت(ع) و سینه‌زنی پیمودند و عمق عشق و ارادت خود را به اهل‌بیت(ع) به ویژه هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت به نمایش گذاشتند.

 

نصب پرچم‌های سياه در ميادين شهر و اداره‌ها، مغازه‌ها و نصب پلاكاردها با مضامين تسليت شهادت امام رضا(ع) چهره شهر مرزی بندر آستارا را سیاه‌پوش کرده است.

 

جمعی از شهروندان آستارایی و شهرهای همجوار نیز با حضور در آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) از نوادگان امام موسی کاظم(ع) با خواندن دعا و نوحه با آن امام غریب ابراز ارادت کردند.

 

مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و هیئت‌های مذهبی شهرستان آستارا شب گذشته و امروز در سوگ شهادت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) صحنه برپایی آیین های سوگواری در غم از دست دادن هشتمین خورشید آسمان امامت است.

 

سخنرانان و واعظان در آیین‌های عزاداری با بیان ویژگی‌های اخلاقی و سیره هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام رضا(ع) بر پیروی از رفتار و سیره آن امام همام تاکید کردند.

 

توزیع نذری، عیادت از بیماران و سالمندان و زیارت بقاع متبرکه ازديگر آيين‌های مردم شهرستان مرزی بندر آستارا در سالروز شهادت امام هشتم شيعيان است.

 

گفتنی است، گزارش‌های دریافتی از سایر مناطق بندر آستارا نیز حاکی از این است در منازل شهروندان نیز مجالس روضه به مناسبت روزهای آخر ماه صفر و سالروز شهادت امام رضا(ع) در حال برگزاری است.

کد خبر 1219048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha