تبلور عشق و دلدادگی به ضامن آهو در نصف جهان

نصف جهان در آخرین روز ماه صفر سوگوار سلطان طوس، حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) و عشق و دلدادگی مردم این استان متبلور شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان،

آخرین روز ماه صفر مصادف با شهادت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)، آن امام دوست داشتنی و ولی نعمت ایرانیان، حال و هوای خاصی را به شهرها و نقاط مختلف کشور بخشیده و از دور دلدادگان آن حضرت به مشهد الرضا سلام فرستاده و التماس دعا دارند.

سراسر استان اصغهان در آخرین روز ماه صفر عشق و دلدادگی به ضامن آهو را متبلور ساخته و بسیاری هم در خراسان نائب الزیاره اهالی این خطه هستند.

مراسم سوگواری با تشیع پیکر شهدای تازه تفحص شده و شهید گمنام در بخشی از شهرستان ها توام شده و قافله شهید همراه عزاداران است.

 

*اجتماع خادمیاران رضوی در میدان نقش جهان

 

خادمیاران رضوی هم در این روز با اجرای برنامه های فرهنگی و توزیع تبرکی آستان مقدس حضرت رضا(ع) برنامه هایی را در نقاط مختلف کشور برگزار می کنند  هر کدام از رویدادها فرصتی شده برای توسل دلها به بارگان و صحن و سرای رضوی  و مردم در فیض معنوی غوطه ور شده اند.

حرکت کاروان خادمیاران رضوی از میدان انقلاب و گذر از چهارباغ فرهنگی اصفهان به سمت میدان نقش جهان از برنامه های بعد ازظهر روز شهادت امام هشتم در اصفهان است که سخنرانی، عزاداری و اهتزار پرچم جمهوری اسلامی

ایران در این میدان تاریخی از جمله برنامه های خادمیاران و کانون رضوی است.

 

مراسم عزاداری در میدان تاریخی امام خمینی(ره) اصفهان تا شام غریبان ادامه داشته و شمع گردانی خادمیاران نیز انجام خواهد شد.

 

*زیارت امام رضا(ع) در مساجد و حسینه ها

 

مراسم قرائت زیارت امین الله و زیارت امام رضا(ع) در مساجد و حسینه های استان اصفهان در شب شهادت و روز شهادت امام رضا(ع) برگزار و توزیع نذری انجام می شود.

بچه های مسجد هم با تولید محتواهای چند رسانه ای و نشر در فضای مجازی، در تعظیم شعار الهی گام برداشته و گروه های سرود هم شعر معروف امام رضا(ع) و ضامن آهو را طنین انداز می کنند.

سرپرست ستاد فهما اصفهان در این خصوص گفت: برگزاری مسابقه کتابخوانی، تبیین سبک زندگی رضوی و ارتباط بین دفاع مقدس و معنویت رضوی از برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد در این ایام است.

 

*350 بقعه متبرکه استان اصفهان میزبان عزاداران رضوی

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان با اشاره به ایام پایانی ماه صفر و تقارن با هفته وقف، گفت: کلیه بقاع متبرکه این استان در این روزها برنامه های فرهنگی و مذهبی دارند که 350 آستان مقدس امامزادگان

استان به صورت شاخص برنامه ریزی و فعالیت انجام می دهند.

به گفته حجت الاسلام «ولی الله روان« بقاع متبرکه شاخص استان اصفهان در روز شهادت امام هشتم میزبان عزاداران آن حضرت بوده و برنامه های فرهنگی در این مراکز انجام می شود.

وی عزارداری، سوگواری، برپایی نمایشگاه و سخنرانی مذهبی از برنامه های این روز در استان مقدس امامزادگان شاخص استان اعلام کرد.

 

*تشیع پیکر شهدای گمنام در تعدادی از شهرستان های اصفهان

 

پیکر دو شهید گمنام در این هفته در تعدادی از شهرستان های استان اصفهان انجام و همزمان با شهادت امام رضا(ع) کاروان شهدای دفاع مقدس به شهرها رسید و گل سر سبد عزاداری ها شد.

مردم تعدادی از شهرها در غرب استان میزبان شهدای دفاع مقدس بود و عاشقان رضوی پیکر شهدای گمنام را تشیع کردند.

کد خبر 1219054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha