خادمیاران رضوی در کرمان به  سوگ عالم آل محمد(ص)نشستند

مراسم عزاداری و سوگواری سالروز شهادت امام رضا علیه السلام با حضور خادمیاران رضوی در حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ همزمان با سی ام ماه صفر المظفر، سالروز شهادت امام رضا علیه السلام خادمیاران رضوی با دسته روی از محل بیت الزهرا حاج قاسم تا حسینیه ثارالله عزاداری کردند.

 

 

 

حجت الاسلام مدرسی در مراسم حسینیه ثارالله با حضور خادمیاران رضوی گفت: بخشی از عمر شریف حضرت مواجه با یک حاکم ظالم، قَدَر، غاصب، قدرت طلب و یک سیاست باز قوی بود.

 

 

وی با بیان اینکه سیاست بازی مأمون حول منافع شخصی او بود در حالیکه در زیارت جامعه کبیره یکی از سلام ها این است سلام بر شما شخصیت هایی که سیاست مداران خدا هستید؛ افزود: مامون، امام زمان خود را با ترفندی از مدینه به مرو و خراسان آورد، دستور داده بود از شهرهای شیعه نشین ایشان را عبور ندهند تا ملاقاتی با هیچ شیعه ای نداشته باشد.

 

 

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: او می خواست ارتباط مردم با امام قطع شود تا مردم نتوانند از وجود امام بهره برداری کنند لذا تلاش داشت مردم را از امام جدا کند و در مسیر با کسی ارتباط نداشته باشد اما اتفاقاً مسیرها به گونه ای بود که با مردم برخورد و ملاقات می شد تا آنجا که در نیشابور حدیث سلسله الذهب را برای مردم فرمودند.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه در آن دوران، ایران با همه گستردگی یک استان، عراق یک استان و حجاز یک استان و مجموع آن یک کشور پهناور اسلامی بود؛ اظهار کرد: حاکم غاصب آن مامون، علما را جمع کرد و برای خود جایگاه بالا ترتیب داد و امام رضا را در جایگاه پایین به عنوان ولایت عهدی در نظر گرفته بود.

 

 

 

حجت الاسلام مدرسی گفت: امام رضا علیه السلام با ابهت و جلال پای خود را در باغ گذاشت و برگ درختان آرام گرفت و تمام پرندگان سکوت کردند و صدای شرشر آب قطع شد و از ابهت و شخصیت حضرت همه موجودات سکوت کردند زیرا روایات متعدد است کسی که عبدالله و بنده خالص خدا باشد خداوند از او یک شخصیت با ابهت می سازد.
 

 

 

 

وی ادامه داد: مامون چنان تحت تاثیر امام رضا قرار گرفت که بالشت خود را رها کرد و به استقبال امام رفت و ایشان را جای خود نشاند و خود جای ایشان نشست و بحث علمی آغاز شد و هر کدام از دانشمندان با زبان مادری خود صحبت می کردند اما حضرت بر همه آنها غالب آمد.

 

 

 

حجت الاسلام مدرسی تصریح کرد: امام رضا معروف به عالم آل محمد (ص)است آن بزرگوار عالم بود و گذشته، حال و آینده می دانست و عالم به تمام جوامع بود حتی زبان رایج و غیر رایج می دانست و زبان حیوانات درک می کرد و همه موجودات تبعیت محض از امام علیه السلام دارند.

 


 

وی با تاکید بر اینکه روز شهادت امام رضا روز خودسازی است؛ گفت: برای امام راه دور و نزدیک ندارد و امام جواب سلام‌ می دهد اما پرده گناه جلوی ما را گرفته است. 

کد خبر 1219062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha