ترویج فرهنگ رضوی نیاز جامعه امروز است

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با بیان‌اینکه ترویج فرهنگ رضوی نیاز امروز جامعه است، گفت: سیره و سبک زندگی ائمه اطهار(ع) را باید به صورت عملی در زندگی خود ساری و جاری کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان،حجت‌الاسلام «محمد جواد باقری‌ارومی» در مراسم سالروز شهادت ثامن‌الحجج‌ علی‌بن موسی الرضا(ع) که در مسجد امام رضا(ع) برگزار شد با تسلیت ایام شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت،ا ظهارکرد: شخصیت آسمانی امام رضا (ع) از نظر اخلاقی و معرفتی ممتاز بود.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان‌اینکه پیروی از امامت و ولایت از توصیه‌های امام رضا(ع) بود، افزود: ما هم باید در این راستا حرکت کرده و گوش به فرمان ولی‌فقیه زمانه باشیم.

 

وی ترویج فرهنگ رضوی را نیاز جامعه دانست و تصریح‌کرد: سیره رضوی باید الگوی مردم ولایتمدار قرار گیرد و همگان برای توسعه این سیره تلاش کنند.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با اشاره به اینکه امروز وظیفه ما این است با تاسی از امام رضا(ع) در مسیر شناخت درست حقیقت گام برداریم، گفت: در راستای جهاد تبیین از هیچ کوششی دریغ نکرده و از هیچ تهدیدی نهراسیم و مسیرمان را با قوت ادامه دهیم.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان‌اینکه سیره و سبک زندگی ائمه اطهار(ع) را باید به صورت عملی در زندگی خود ساری و جاری کنیم، ادامه داد: امام رضا(ع) در دوران امامتش مناظره‌هایی را در رابطه با ضرورت وجود امامت انجام داد و به اثبات اهمیت آن پرداخت.

 

به گزارش شبستان، حضرت امام رضا(ع) هشتمین امام معصوم (ع) در ۱۱ ذی القعده ۱۴۸ هجری قمری در مدینه دیده به جهان گشود، ایشان فرزند امام موسی بن جعفر(ع) و نجمه خاتون بود. القاب آن امام همام صابر، زکی، ولی، فاضل، وفی، صدیق، رضی، سراج الله، نورالهدی، قره عین‌المؤمنین و مکیده الملحدین است و ابوالحسن، ابوالحسن ثانی و ابوعلی کنیه ایشان به شمار می‌رود. رضا مشهورترین لقب هشتمین امام شیعیان است.

امام رضا(ع) در سی‌ام صفر ۲۰۳ هجری قمری توسط مامون به شهادت رسیدند.

کد خبر 1219064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha