مقاومت اسلامی رمز رستگاری مطلق مقابله با نظام سلطه است

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه کلمه اصلی اسلام و کلمه توحید به معنای تقابل گفتمانی و مقابله با سلطه گری غیر خداست گفت: مقاومت اسلامی رمز رستگاری مطلق مقابله با نظام سلطه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، سید «امیرحسین قاضی زاده هاشمی» در اختتامیه هفتمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت در دانشگاه دامغان با بیان اینکه مجاهدان در غربت خدمات فراوانی را به اسلام کرده‌اندگفت :کلمه اصلی اسلام و کلمه توحید به معنای تقابل گفتمانی و مقابله با سلطه گری غیرخداست.

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تصریح کرد: هرکسی که مسلمان بوده و به «الله» و «لا اله» هم معتقد و عامل به آن است؛ بنابراین اگر مسلمانی به دنبال محقق کردن این محتوا نباشد؛ به وظیفه مسلمانی خود عمل نمی‌کند. مثل خواندن نماز بدون وضو یعنی مقدمات پذیرش نماز این است که طهارت داشته باشیم.

 

وی اضافه کرد: مقدمه پذیرش مسلمانی نیز این است که فرد خودش را از سلطه غیر خدا رها کند؛ خود این به معنای نفی سلطه گری و مقابله با نظام سلطه است.

 

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه در اسلام ما خداوند قدرت مطلق است و نظام سلطه به دنبال به بند کشیدن بندگان خدا است، افزود: در مکتب اسلام هیچ فردی بر فرد دیگری برتری ندارد اما نظام سلطه به دنبال مقابله با این مکتب است.

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تصریح کرد: امروز در سرزمین فلسطین، یهودیان، یهودی نیستند بلکه نژادپرست هستند لذا قدس را به گروگان گرفته‌اند.

 

وی با بیان اینکه شخصیت گاندی مظهر مبارزه خود را نهضت امام حسین (ع) قرار داده است، اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد که در طول ۴۰ سال پرچمدار گفتمان حق طلبی باشد.

 

قاضی زاده هاشمی با تأکید براینکه ایران اسلامی در کنار همه مستضعفین عالم است، گفت: نظام سلطه به دنبال بردگی بندگان عالم هستی است حال آنکه خدای متعال نصرت الهی را به مسلمانان وعده داده است.

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه آینده عالم به آینده مستضعفان جهان بدل خواهد شد افزود: مستضعفان جهان اگر ید واحد شوند زمان سلطه‌گری سلطه گران جهان کوتاه خواهد بود.

 

وی همچنین در گفتگو با خبرنگاران  با اشاره به اهمیت برگزاری اجلاسیه‌هایی مانند «مجاهدان در غربت» در راستای مقابله با سلطه اظهارکرد: این جلسات، جلسات هم‌پیمانی است و این مفهوم و مبنا وجود دارد و بنابراین مؤمنین و مجاهدانی که این مسئله را درک کرده‌اند و آمده‌اند به میدان که جامه عمل بپوشانند؛ دورهم جمع می‌شوند و یک مرور گفتمانی می‌کنند و مواضعشان را یکی می‌کنند.

 

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بیان کرد: بنیاد شهید در حال سامان دادن به وضعیت آمار و اطلاعات خودش است؛ ما به لحاظ دریافت خدمات قانونی بااینکه اطلاعات ثبت‌شده‌ای داریم؛ اما بعضاً دقیقاً مشخص نیست چه افرادی چه خدمات را به‌صورت ویژه دریافت کرده‌اند و بسته‌ای را هم داریم فراهم می‌کنیم که هرکدام از ایثارگران مطابق با قانون نیازمندی که دارند و وجهه قانونی که به آنها تعلق می‌گیرد با حمایتی که دولت و مجلس انجام می‌دهد محقق کنیم و این امر در عرصه‌های مختلف اعم از درمان، معیشت، فرهنگی و... است که به‌تدریج برنامه‌ها اعلام‌شده و اعلام می‌شود.

 

قاضی‌زاده هاشمی در خصوص شهادت مدافعان امنیت در پی اغتشاشات اخیر بیان کرد: این موضوع روند قانونی دارد و دستگاه‌هایی برای تشخیص وجود دارد؛ باید تشکیل پرونده بدهند؛ پرونده پزشکی‌شان را برای ما ارسال می‌کنند و آن افرادی که احراز می‌شود به‌عنوان شهید تمام مقررات و ضوابط دیگر شهدا برای این شهدا نیز اعمال می‌شود.

کد خبر 1219077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha