ثبت ۴ وقف جدید در بهشهر

فاضلی گفت: ۴ مورد وقف مجموعا ۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع به نیت کمک به فقرا و وقف انتفاعی در سامانه جامع موقوفات این شهرستان ثبت شد.

محمدحسین فاضلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران بر ضرورت وقف برای نیازهای روز و جاری جامعه تاکید و اظهار کرد: وقف در زمینه‌ کاهش آسیب‌های اجتماعی، امور علمی، تجهیز بیمارستان‌ها، کمک به اشتغال، ازدواج جوانان و حفظ محیط زیست از ضرورت‌های امروز جامعه است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر خاطر نشان کرد: همه تلاش ما برای نهادینه کردن وقف در جامعه است و باید با فرهنگ سازی مناسب در این بخش وارد شویم تا همچون گذشته افراد به امر وقف مبادرت داشته و این واجب را انجام دهند.

 

فاضلی گفت: 4 مورد وقف مجموعا 5 هزار و 500 متر مربع به نیت کمک به فقرا و وقف انتفاعی در سامانه جامع موقوفات این شهرستان ثبت شد.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر افزود: اوقاف و امور خیریه تنها مجری نیت واقفان است و تلاش برای اجرای امینانه وقف واقفان در دستور کار جدی ما قرار دارد و با توجه به اینکه وقف به عنوان اقدام عام المنفعه در تمام کشورهای دنیا مرسوم است؛ باید در این راستا فرهنگ سازی شود.

 

وی یادآور شد: وقف تنها مخصوص وقف یک خانه و منزل و زمین نیست؛ بلکه باید فرهنگ سازی شود و هر کس به اندازه توان خود در وقف شرکت کند و حتی کتاب های خود را وقف کند که این مهم می تواند کمک کار بسیاری از افراد دیگر برای مطالعه باشد و تلاش برای وقف امور خاص هم مورد توجه باشد.

کد خبر 1219091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha