پرسنل بخش ضریح سازی آستان قدس عباسی به منظور آغاز فرآیند تفکیک ضریح قدیمی حرم حضرت زینب (علیها السلام) و نصب ضریح جدید اقدامات تعبیه پارتیشن های چوبی در اطراف ضریح مطهر را آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، جواد الحسناوی، رئیس هیئت آستان قدس عباسی در دمشق گفت: بعد از تشرف ما به حرم حضرت زینب (علیها السلام) و به دستور سید احمد صافی (دام عزه)، متولی شرعی آستان قدس عباسی با برادران خود در مدیریت آستان قدس حضرت زینب (علیها السلام) درباره مکانیزم اقدامات نصب ضریح جدید گفتگو کردیم و به طرح مناسبی دست یافتیم که اجرایی خواهد شد.

الحسناوی تصریح کرد: ما بررسی میدانی را با مشارکت برادران آستان قدس حضرت زینب (علیها السلام) انجام دادیم که به موجب آن پارتیشنهایی برای تعیین محدوده فعالیت و فضایی که در آن قطعات ضریح نگهداری خواهد شد، تعبیه و ضریح جایگزین را برای زائران گرامی نصب خواهیم کرد.

الحسناوی تاکید کرد: این فعالیت از طریق تماس مستقیم با تولیت آستان قدس عباسی و اطلاع آنها از روند کار انجام می شود. سپس ضریح جدید روز چهارشنبه آتی از عراق به حرم مطهر حضرت زینب (علیها السلام) در سوریه منتقل خواهد شد.

وی به برگزاری مراسمی در عصر امروز سه شنبه برابر با ۳۰ صفر در باب القبله حرم حضرت ابوالفضل عباس (علیه السلام) اشاره کرد که به منظور نکوداشت تلاشهای پرسنل و خادمان آستان قدس عباسی در کارخانه ضریح سازی برای تولید این ضریح جدید است.

کد خبر 1219185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha