دبیرخانه شهر جهانی کپو در خانه تاریخی گلچین دزفول راه‌اندازی می‌شود

چراغ‌چشم با بیان اینکه ۱۶ درصد درآمد شهرداری منطقه ۲ باید جهت احیای بافت قدیم دزفول اختصاص یابد گفت: با تکمیل مرمت خانه تاریخی گلچین، دبیرخانه شهر جهانی کپو در این خانه تاریخی افتتاح و راه اندازی می‌شود.

«عباس چراغ‌چشم» در حاشیه بازدید نماینده دزفول از کارگاه مرمت پل باستانی و خانه تاریخی گلچین طی گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان اظهار کرد: با پیگیری‌های نماینده دزفول ۲ جلسه با وزیر میراث فرهنگی جهت احیای بافت تاریخی دزفول برگزار شده است.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول افزود: با توجه به نگاه ویژه و حمایت‌های نماینده دزفول اعتبارات خوبی جهت مرمت پل باستانی گرفته شده است.

 

وی با اشاره به مرمت خانه تاریخی گلچین اضافه کرد: عملیات مرمت این خانه تاریخی و ثبت ملی تا ۹۵ درصد انجام شده و پس از تکمیل آن، دبیرخانه شهر جهانی کپو در خانه تاریخی گلچین افتتاح خواهد شد.

 

چراغ‌چشم با بیان اینکه بافت قدیم دزفول مظلوم مانده لذا ضروری است کلیه دستگاهها در این زمینه همکاری کنند یاد آور شد: بر اساس قانون ۱۶ درصد درآمد شهرداری منطقه ۲ دزفول که بافت تاریخی در آن واقع است باید جهت احیای بافت قدیم اختصاص یابد.

 

کد خبر 1219198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha