تأکید استاندار کرمان بر رفع مشکلات زیرساختی در گلزار شهدا تا قبل از سومین سالگرد حاج قاسم

فداکار با اشاره به اینکه کارها در دو بخش تقسیم شده یکی مزار و یکی زیرساخت های مورد نیاز؛ اعلام کرد: اولویت ما تأمین زیرساخت ها تا سالگرد سوم است زیرا همین الان هم مردم مشکل دارند و راه های دسترسی باید ساماندهی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدمهدی فداکار، چهارشنبه(6 مهر) در جلسه ستاد مکتب حاج قاسم با تأکید بر اینکه معرفی شخصیت شهید سلیمانی برای ما باید یک هدف بسیار بزرگ تلقی شود؛ افزود: در معرفی شخصیت ایشان شاید بُعد نظامی بزرگترین وجه باشد اما از عجایب شخصیت ایشان، جمع اضداد بود.

 

 

استاندار کرمان ادامه داد: ابهت نظامی حاج قاسم از یک طرف اما به قدری رقیق القلب بود که گاهی با یک جمله اشک او در می آمد و مردم داری، حرف زدن با مردم با زبان خود آنان، دست افتاده را گرفتن و.. از ویژگی هایی است که نگاه به شهیدحاج قاسم باید با همه این ویژگی ها باشد.

 

 

وی افزود: گرچه همان بحث نظامی می تواند سالها برای دنیا مورد مطالعه باشد بنابراین { در معرفی شخصیت همه  جانبه ایشان} همه رسالت دارند به ویژه کسانی که در مسند اجرا هستند و کسانی که در حوزه علمی کار می کنند.

 

 

فداکار با بیان اینکه دشمن اهمیت موضوع شهید حاج قاسم را درک کرده و در فتنه اخیر؛ مزار حاج قاسم، بیت الزهرا و تمثال ایشان در میدان آزادی مورد نظر و طمع دشمن بود که ضربه بزنند؛ تأکید کرد: ما باید خیلی مراقبت کنیم.

 

 

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص وضعیت زیرساخت ها در گلزار شهدای کرمان اظهار کرد: مردم گله مند هستند گرچه زحمت کشیده شده اما کار باید جدی تر انجام شود و کوتاهی هایی بوده که باید جبران شود.

 

 

استاندار کرمان با اشاره به اینکه کارها در دو بخش تقسیم شده یکی مزار و یکی زیرساخت های مورد نیاز؛ اعلام کرد: اولویت ما تأمین زیرساخت ها تا سالگرد سوم است زیرا همین الان هم مردم مشکل دارند و راه های دسترسی باید ساماندهی و تعریض انجام شود که کار از هفته آینده آغاز می شود.

 

 

وی با تأکید بر اینکه پارکینگ خودروی زائرین باید تعیین تکلیف و ضروریات تأمین شود زیرا بعد از سه سال از شهادت حاج قاسم، این وضعیت قابل قبول نیست؛ افزود: زیرساخت های اولیه مردم باید تا سالگرد آماده شود که بخشی از آن اسکان است زیرا جمعیت زوار امسال قابل مقایسه با سال های گذشته نخواهد بود.

 

 

فداکار با متذکر شدن این نکته که برای تأمین زیرساخت ها و برگزاری مراسم سالگرد راهی جز مردمی سازی نداریم؛ بر استفاده از گروه های دانشجویی، صنفی، موکب های ستاد عتبات، ظرفیت مساجد و حسینیه ها و امکانات نرم افزاری تأکید و بیان کرد: برگزاری مراسم نیز باید در سطح استان توزیع{ و تمرکززدایی از مرکز} شود.

 

 

وی با بیان اینکه حاج قاسم در وصیت نامه خود توصیه هایی به علما و روحانیون دارند؛ تصریح کرد: حوزه های علمیه نیز برای برنامه ها بانی شوند.

 

 

استاندار کرمان با اعلام اینکه برای ساخت و ساز دیگر استان ها در کرمان {در خصوص پذیرایی از زوار حاج قاسم} آمادگی داریم؛ ایجاد سوله های اسکان با استفاده از ظرفیت موکب ها را هم مورد تأکید قرار داد و در پایان گفت: همه ظرفیت اجرایی استان را پای کار می آوریم و دستگاه ها برای استفاده از ظرفیت مهمانسراها و نمازخانه های خود برنامه ریزی کنند.

کد خبر 1219218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha