مدافعان سلامت از ایثارگران دفاع مقدس درس گرفتند

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به نمونه های ایثارگری رزمندگان در دفاع مقدس گفت: مدافعان سلامت از ایثارگران دفاع مقدس درس گرفتند.

حجت الاسلام سید محمد هاشمی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد دستاوردهای دفاع مقدس گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تاسیس نظامی به نام نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم سالاری دینی دشمن دید اگر این نظام پیشرفت کند کل منافع او به خطر می افتد و نه تنها در ایران منافع او به خاطر می افتد بلکه این کشور می تواند الگویی برای سایر کشورهای اسلامی و دنیا باشد، این بود که هشت سال جنگ را علیه ملت ایران تحمیل کرد که الحمدالله با تدبیر امام (ره) تمام مردم در جبهه ها حضور پیدا کردند. پیر، جوان، زنان و همه و همه از پشت جبهه ها تا خط مقدم ایثارگری کردند.

 

امام جمعه ماکو افزود: از جمله نکاتی که از ویژگی های شاخص رزمندگان در دفاع مقدس است، ایثار و شهادت است که خداوند تبارک این ویژگی را در آیات وحیانی قرآن کریم توصیف می کند سوره حشر آیه 9: "وَ یؤْثِرُونَ عَلىَ أَنفُسِهِمْ وَ لَوْ كاَنَ بهِِمْ خَصَاصَةٌ وَ مَن یوقَ شُحَّ نَفْسِهِ فَأُوْلَئكَ هُمُ الْمُفْلِحُون و آنها را بر خود مقدّم می‌دارند هر چند خودشان بسيار نيازمند باشند، كسانى كه از بخل و حرص نفس خويش باز داشته شده‌‏اند؛ رستگارانند". این ایثار به نفس از صدر اسلام تا امروز در میان رزمندگان اسلام بیش از سایر گروه ها بوده است.

 

وی ادامه داد: در شان نزول این آیه قرآن می بینیم که شان نزول آن در جنگ احد بوده است که هفت نفر مجروح و یکی از رزمندگان به شدت تشنه می شود که این هفت نفر برای خوردن آب با یکدیگر تعارف می کنند. این ایثار به نفس از جان است و بالاترین درجه ایثار است. این موضوع در جبهه های حق علیه باطل وجود داشت و از شهید فهمیده که نوجوانی است که امام (ره) این نوجوان را به عنوان الگوی خود می داند؛ شخصیتی که در خصوص ایثار به نفس یک الگوی تام است و در میان رزمندگان مشهور است که آماده می شود و نارنجک را به خود می بندد و زیر تانک دشمن می رود و اجازه نمی دهد همرزمانش کشته شوند یعنی جان همرزمان خود را نجات می دهد و در مقابل جان خود را در راه قرآن تقدیم نظام و ولایت می کند.

 

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: نمونه های ایثارگری در هشت سال دفاع مقدس بسیار زیاد است و در شب های حمله افرادی که نام آنها برای رفتن به خط مقدم نبود در کنار افرادی که قرار بود در خط مقدم قرار بگیرند از آنها استدعا می کردند تا جای خود را با آنها عوض کنند و یا نوجوانانی که سن آنها نمی رسید تا در جبهه ها حضور یابند، حتی در شناسنامه های خود دستکاری می کردند تا بتوانند در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور یابند. اینها تنها نمونه های کوچکی از ایثارگری ها در هشت سال دفاع مقدس است.

 

وی ادامه داد: این ایثارگری ها در ایام کرونا نیز ادامه داشت و از ایثارگری در دفاع مقدس الگو گرفته شده بود. در این جنگ بیولوژیکی نیروهای سلامت با وجود اینکه نمی توانستند دشمن را شناسایی کنند اما به جنگ آن می رفتند و جان خود را تقدیم سلامت مردم کردند و تمام تلاش خود را کردند تا جان هم نوعان خود را نجات دهند و ما شاهد شهدایی از سلامت هستیم، کسانی که به بیماران کرونا خدمت رسانی می کردند و در انتقال ویروس به درجه رفیع شهادت رسیدند.

 

وی گفت: این ایثارگری ها در دوران کرونا از خیرین و مدافعان سلامت بسیار دیده شد و زمانی که رهبر انقلاب فرمان مواسات دادند، خیرین و مردم در حالی که برخی کار و شغل خود را از دست داده و نیازمند بودند، خیرین با حمایت از این افراد و تهیه بسته های معیشتی اجازه ندادند تا افرادی که بر اثر کرونا مشکل اقتصادی داشتند، با آن دست و پنجه نرم کنند و اینها تنها گوشه ای از الگوگیری از ایثارگری رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بود.

 

کد خبر 1219320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha