دفاع مقدس، دفاع مشروع ملت ایران از مرزهای عزت و شرف بود

حجت الاسلام خورشیدی با بیان اینکه دفاع مقدس در واقع یکی از حساس ترین و بارزترین برهه های حیات راستین ملت ایران است گفت: دفاع مقدس، دفاع مشروع ملت ایران از مرزهای عزت و شرف بود.

حجت الاسلام علی خورشیدی اطهر، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد دستاوردهای دفاع مقدس گفت: دوران دفاع مقدس، دفاع مشروع امت قهرمان ایران در حفظ اعتلای نظام مقدس اسلامی و حراست از مرزهای عزت و شرف این مرز و بوم بوده و هست.

 

امام جمعه بیجار افزود: دفاع مقدس در واقع یکی از حساس ترین و بارزترین برهه های حیات راستین این ملت است که همچون نگینی بر تارک تاریخ حماسه و ایثار و مقاومت می درخشد. در منطق اسلام کشورگشایی و جنگ جایگاهی ندارد ولی نباید از آمادگی دفاعی لازم نیز غفلت کرد. بر این اساس آیه شریفه ﴿۶٠﴾انفال" وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اِسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَ مِنْ رِبٰاطِ اَلْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اَللّٰهِ وَ عَدُوَّکُمْ وَ آخَرِینَ مِنْ دُونِهِمْ لاٰ تَعْلَمُونَهُمُ اَللّٰهُ یَعْلَمُهُمْ وَ مٰا تُنْفِقُوا مِنْ شَیْءٍ فِی سَبِیلِ اَللّٰهِ یُوَفَّ إِلَیْکُمْ وَ أَنْتُمْ لاٰ تُظْلَمُونَ هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابله با آنها[ دشمنان]، آماده سازید! و(همچنین) اسبهای ورزیده (برای میدان نبرد)، تا به وسیلهء آن، دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید! و(همچنین) گروه دیگری غیر از اینها را، که شما نمی شناسید و خدا آنها را می شناسد! و هر چه در راه خدا(و تقویت بنیهء دفاعی اسلام) انفاق کنید، بطور کامل به شما بازگردانده می شود، و به شما ستم نخواهد شد! (۶٠)انفال در برابر دشمنان باید قوی شد و در برابر مقابله با تعدی و تجاوز احتمالی دشمنان باید قوای نظامی خود را در نهایت آمادگی قرار داد و به پیشرفته ترین آلات و ادوات جنگی مجهز شد."

 

وی افزود: اولا این کار رعب و وحشت را در دل دشمنان ایجاد می کند و در مرحله بعد دفاع در هر شرایطی حتی در شرایط جنگ را ممکن می سازد. همچنین منافقان و آشوبگران را ناامید و به مردم آرامش و امنیت می بخشد.

 

حجت الاسلام خورشیدی اطهر اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار فرماندهان و رزمندگان، پیشکسوتان عرصه جهاد، عرصه و شهادت فرمودند هدف از حمله دشمن و صدام به میهن اسلامی ایران به خاطر تجزیه ایران اسلامی بود که بخشی از بدنه کشور را جدا کنند اما با دفاع مقدس امت ایران حتی یک وجب از خاک میهن عزیز به دشمن واگذار نکردند. آنها می خواستند راه مقاومت بسته شود ولی دیدیم که با حضور مردم نه ایران تجزیه شد و نه راه مقاومت بسته شد بلکه بیداری اسلامی شکل گرفت و ملت شهیدپرور ایران عزیز در طول این سال ها با بهره گیری از الگوی دفاع مقدس حماسه های پی در پی آفریده و می آفرینند و با خوشحالی وصف ناپذیری فتنه ها دشمنان را خنثی می کنند.

 

وی گفت: دفاع از مقدس ترین واژه هایی است که در فرهنگ انسانی جا گرفته و همه انسان ها با دید احترام به آن می نگرند و زندگی خود را در پناه آن برافراشتند.  قانون دفاع بر تمام ابعاد زندگی انسان سایه افکنده و جزو لاینفک زندگی او شده است. فطری بودن این قانون را تاریخ انسان ثابت می کند که انسان در گذر زمان در برابر حوادث ناگوار و هجوم تبهکاران هستی سوز به دفاع از خویش پرداخته است. این امر برخواسته از عشقی است که او را به زندگی جمعی کشانده است تا بتواند در پرتو جامعه از خطرات مرگ زا مصون بماند.

 

وی ادامه داد: انسان ها در طول فراز و نشیب تاریخ زندگی به این نتیجه رسیدند که سلامت جامعه و رشد افکار و پیشرفت علم و صنعت و پایمال نشدن حقوق انسانی بستگی کامل به رابطه عمیق با سیستم دفاع دارد که به طور هوشیارانه از جامعه حراست کنند و در مقابل کوچک ترین تجزیه ای عکس العمل مناسب و معقول را انجام دهد و ادیان الهی که قوانین و مقررات شان سازگار با روح انسانی است در راه استحکام و تقویت این امر کوشیدند.

 

امام جمعه بیجار تصریح کرد: دفاع چند نوع است؛ دفاع از آیین، دفاع  از مظلوم، دفاع از وطن اقسام دفاع هستند. مگر می شود از هشت سال دفاع مقدس صحبت کرد اما از امام خمینی (ره) سخنی به میان نیاورد. به یقین رهبری و مدیریت ایشان محور اصلی و تعیین کننده روحیه رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بوده است و جانشین بر حق ایشان با بهره گیری از همان الگو نقشه های شوم دشمنان داخلی و خارجی را خنثی نموده و می نمایند.

کد خبر 1219336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha