مولدسازی اموال و دارایی های راکد رشد ۵۹درصدی اقتصادی  استان مازندران را رقم می زند

حسینی پور گفت: با تحقق مبحث مولدسازی اموال و دارایی های راکد سهم استان مازندران در رشد اقتصادی ۵۹ درصد خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سید محمود حسینی پور امروز(۶مهر) در نشست ستاد عالی رشد که در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد، با بیان اینکه مدیران دستگاه های اجرایی استان برای افزایش رشد اقتصادی استان باید به صورت جدی وارد میدان عمل شوند، اظهار کرد: باید چرخه اقتصادی استان به حرکت درآید.

 

استاندار مازندران باید با پیگیری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان رشد اقتصادی درنظر گرفته شده برای استان محقق شودف افزود‌:باید اولویت ها مشخص و اجرایی شود. مدیران نباید گرفتار روزمرگی شوند.

 

وی با بیان اینکه در ایام نوروز ۳۲هزار میلیارد پز کشیده شد باید مشخص شود این موجودی پزهای بانک ها در کجا هزینه می شود، گفت: بانک ها باید گزارش دهند این موجودی چرا به عنوان منابع در استان باقی نمانده است.

 

حسینی پور با بیان اینکه میزان عرضه و تقاضا در بخش مرغ، گوشت، نان، سوخت و ... به‌درستی بیانگر میزان حضور گردشگر در استان است، گفت: آمار گردشگران به صورت رسمی و غیر رسمی باید برآورد شود و تعیین و تکلیف شود پزهایی که در استان کشیده می شود خروجی در کجا و چگونه هزینه می شود.

 

وی با بیان اینکه وظیفه داریم موجودی که از حضور گردشگر در استان حاصل می شود برای استان هزینه شود، افزود: سطحی نگری و عادی نگری در این بخش موجب نادیده گرفتن حق و حقوق مردم شریف استان می شود.

 

حسینی پور با بیان اینکه در حوزه رشد اقتصادی در استان به جای اینکه اعضا ستاد عالی رشد در جلسات مباحث کارگروه ها را طرح کنند طرح های راهبردی را طرح کنند، گفت: باید در بحث مولد سازی اموال و دارایی های راکد  اقدامات اساسی انجام شود.

 

وی با بیان اینکه اگر مولد سازی به درستی محقق شود سهم استان در رشد اقتصادی بیشتر از ۷.۸درصد خواهد بود، افزود: در صورت تحقق دراستان ۵۹درصد رشد اقتصادی را شاهد خواهیم بود.

 

حسینی پور با بیان اینکه باید طرح هایی که بالفعل در رشد اقتصادی امسال کمک کار استان است پیگیری شود، ادامه داد: همچنین صادرات محصولات کشاورزی باید در دستور کار باشد.

 

وی با بیان اینکه در حوزه صنعت نیز باید شاهد رشد اقتصادی باشیم، گفت: راه اندازی و احیای معادن در استان باید مورد توجه باشد.

 

*پرداخت هزار و ۵۷۸میلیارد تومان تسهیلات به طرح های صنعتی و تولیدی

مدیر کل مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران نیز در این نشست اظهار کرد: از محل بند الف تبصره ۱۸قانون بودجه تاپایان شهریور ماه ۱۵۷۸میلیارد تومان به ۱۴۷۹طرح معادل ۱۱۴درصد به طرح های تولیدی و صنعتی پرداخت شد.


سید رحیم بخشی، افزود: تسهیلات ۲تا۶درصد یارانه دارد.


وی با بیان اینکه تسهیلات اشتغال از سرمایه گذاری براساس خوداظهاری سرمایه گذاری و تایید دستگاه های اجرایی صادرکننده مجوز اخذ شده است، گفت: تسهیلات در قالب تسهیلات ثابت و سرمایه گردش می باشد.


بخشی بابیان اینکه مازندران حائز رتبه سوم در بین استان ها می باشد،  افزود: برای پرداخت تسهیلات ۱۴درصد از سهم شناور و سایر استان ها استفاده شده است.

کد خبر 1219387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha