دشمن به‌دنبال جدایی ملت از امامت است

حجت الاسلام تسخیری با بیان اینکه دشمن به دنبال جدایی ملت از امامت است، گفت: دشمن بداند کسی که ردای انقلاب به تن کرده از این هیاهو و اراجیف هراسی ندارد و در میدان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام «غلامحسن تسخیری» در آیین رونمایی از کتاب «بازگشت ایوب» که امروز( چهارشنبه، ۶ مهر) در پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان برگزار شد با اشاره به جایگاه موثر یک انسان به عنوان یک طلبه در زندگی فردی و اجتماعی که به مقام شهادت رسیده است، اظهار کرد: خداوند متعال به شهدا فضیلت و کرامت بخشید و در جوار خودش قرار داد.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه پشتیبانی دوکوهه در ادامه به وظیفه و نقش روحانیت در جامعه اشاره و بیان کرد: امام حسین(ع) در مکان، شرایط، زمان و در بین تابعین خاص خطبه ای را دو سال قبل از شهادتشان در عرفات ایراد کردند که بسیار قابل توجه است.

 

وی با استناد به خطبه امام حسین(ع) افزود: آن حضرت تبیین کردند که اگر ما به وظایف خود شناخت نداشته باشیم و به موقع عمل نکنیم چه حادثه ای اتفاق می افتد.

 

حجت الاسلام تسخیری با تاکید بر اینکه خدا نکند خواص جامعه بی خاصیت شوند تصریح کرد: چرا که اگر آن موقع سر امام حسین(ع) را هم ببرند، آنها تکان نمی خورند.

 

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) ضمن قرائت آیاتی که در وصف رسول خدا، امیرالمومنین(ع) و خودش آمده بود به تفسیر و تحلیل پرداخت و مسایلی که در جامعه اسلامی در حال رقم خوردن بود را آرام آرام برای خواصی که بی تفاوت و بی اثر بودند، شفاف و بی پرده بازگو کرد.

 

حجت الاسلام تسخیری اظهار کرد: عالمان دینی قدرتی دارند که می توانند بر قدرت های مادی غلبه کنند و نمونه اش امام راحل است.

 

وی با بیان اینکه هر قیامی با خود حرکت می آورد و زنده می کند ولو اینکه عده ای در این مسیر کشته شوند گفت: اقامه جهاد واجب است اما اگر جهاد نباشد و قیام برای تحقق آنها نباشد نماز، روزه و عبادات از بین می روند.

 

حجت الاسلام تسخیری همچنین به فتنه اخیری که در کشور اتفاق افتاد اشاره و اذعان کرد: بعضی از هم لباسی های ما بجای اینکه از انقلاب، دین و ارزش ها دفاع کنند سکوت کردند و یا در جبهه دشمن ایستادند و چقدر می توان این حقارت، ضعف و ذلت را بخاطر کسانی که مهر سکوت بر لب زدند، تحمل کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه این انقلاب تضمین شده است و با تمام فراز و نشیب هایی هم که دارد به دست صاحب اصلیش امام زمان(عج) خواهد رسید گفت: انقلاب نمی تواند بدون حاشیه باشد، همانگونه که می بینیم همیشه از درون فتنه گران و از بیرون معاندین، سیاسیون، چه آنهایی که در فحشا و منکرات می خواهند انقلاب کنند و چه آنهایی که با سلاح آمده اند، دست به دست هم داده اند و شعارشان براندازی جمهوری اسلامی است.

 

حجت الاسلام تسخیری با تاکید بر ضرورت بیداری ملت و حکم «جهاد تببین» حضرت آقا در سال های اخیر اظهار کرد: جهاد تبیین باید در دست افرادی قرار بگیرد که اهل بیان و بصیرت باشند و صف جلوی این کار ما طلبه ها هستیم.

 

وی بیان کرد: امام حسین(ع) از این رو علما و صحابه را جمع کرد و برایشان خطبه خواند چرا که قبل از مردم اول باید آنها جهاد تببین را می فهمیدند، چون آنان باید اول وارد میدان شوند و کسانی که نه هزینه مالی می کنند و نه هزینه جانی می پردازند تا مبادا اتفاقی برایشان بیفتد، مومن نیستند.

 

حجت الاسلام تسخیری افزود: خداوند مومنین را به انقلابیون تعبیر می کند و هر کجا درباره مومنین اشاره دارد یعنی منظور کسانی که وسط میدان و انقلابی اند.

 

وی تصریح کرد: مومن آبرو، جان و خانواده اش را پای انقلاب و ارزش هایش می دهد و اگر کسی نشستن در بهشت و همجواری با اهل بیت(ع) را آرزو دارد بداند که با گوشه نشستن امکان پذیر نیست بلکه باید به میدان بیایید.

 

حجت الاسلام تسخیری خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی هزینه می خواهد و هزینه هایش سنگین است، همانطور که امام حسین(ع) هم هزینه سنگینی داد.

 

وی گفت: دشمن به همه طریق تهمت می‌زند، دروغ می گوید و شایعه پراکنی می کند و به شدت ورود می کند تا کاری را که در صدر اسلام بعد از پیامبر خدا انجام داد را انجام دهد و آنهم جدایی بین امت و امامت است.

 

حجت الاسلام تسخیری با بیان اینکه دشمن می خواهد به هر نحوی بر مردم مسلط شود اضافه کرد: اگر امام در رأس ملت قرار گرفت نمی توانند به آنها غلبه کنند و از این رو با همه توطئه های بعد از انقلاب اسلامی ایران چون کسی جای امام نشست که از جنس امام بود موفق نشده است.

 

وی تاکید کرد: برای مبارزه با دشمن باید لباس کار انقلاب را به تن کنیم و این لباس زحمت دارد، زیرا باید برای دفاع از آن آبرو گذاشت و دشمن  بداند کسی که ردای انقلاب به تن کرده از این هیاهو و اراجیف هراسی ندارد و در میدان است.

 

گفتنی است، آیین رونمایی از کتاب بازگشت ایوب بر اساس زندگی طلبه شهید ایوب پور خوش سعادت فومنی با حضور خانواده شهید، پیشکسوتان دفاع مقدس، اساتید دانشگاه و همرزمان شهید و خاطره گویی سردار «جلایی» برگزار شد.

کد خبر 1219401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha