فرهنگ وقف به نسل نو منتقل شود/ آمادگی معاونت عمران استانداری برای مولدسازی موقوفات با رعایت شرع مقدس اسلام

زارعی کوشا گفت: وقف از اهمیت والایی برخوردار است و باید آثار و برکات این سنت حسنه و فرهنگ وقف به نیل نو منتقل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان کردستان، «اسماعیل زارعی کوشا» پیش از ظهر چهارشنبه (۶مهرماه) در همایش یاوران وقف که در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، در باب اهمیت وقف اظهار کرد: وقف در رسانه‌ها و تریبون‌های مختلف مورد تاکید قرار گرفته و باید همه تلاش‌ها در راستای انتقال این فرهنگ به نسل‌های نو انجام گیرد.

 

 

استاندار کردستان افزود: وقف از فرهنگ ناب اسلامی سرچشمه گرفته و بسیتر پر خیر و برکت است چرا که آثار و برکات آن از طرق مختلف منعکس شده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه موقوفاتی در استان داریم که منافع و عواید آنها باید باساس چارچوب نیات هزینه شود، اعلام کرد: معاونت عمرانی استانداری کردستان آمادگی دارد تا در زمینه مولدسازی موقوفات با رعایت اصول فقه و شرع مقدس اسلام گام بردارد.

 

 

استاندار کردستان اضافه کرد: استانداری کردستان و اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان در تلاش است که اگر موقوفاتی خارج از نیت واقف مورد تصرف قرار گرفته است را پیگیری کرده و به مسیر اصلی خود بر‌گرداند.

 

 

زارعی کوشا گفت: با توجه به وجود موقوفات زیادی در استان و اینکه بخش بیشتری از اراضی استان کردستان موقوفه بوده‌اند لذا به یک همفکری و بازنگری برای استفاده بهتر از موقوفات در جهت رفع مشکلات جامعه براساس همان نیات واقفان نیاز داریم.

 

 

استاندار کردستان افزود: در جهت رفع مشکل نیازمندان، مستمندان، روحانیون و ماموستایان دینی و در چارچوب نیات واقفان نیاز به یک بازنگری در موقوفات استان داریم تا با استفاده از ظرفیت موقوفات بخشی از مشکلات استان را مرتفع کنیم.

 

 

وی اظهار کرد: مجموعه اوقاف به دلیل اینکه یک مجموعه خیریه و فرهنگی است و با توجه به وظایفی که برعهده دارد لذا ممکن است بین این اداره و اقشاری از مردم اختلافاتی وجود داشته باشد که باید این موضوعات در دستور کار این اداره قرار گیرد چراکه هرچقدر که این اختلافات به خوبی حل و فصل شود در جهت انتقال، استقرار و توسعه این فرهنگ در جامعه مؤثر خواهد بود.

 

 

زارعی‌کوشا همچنین به تردد زائران اربعین از مرز باشماق برای اولین بار در کشور اشاره کرد و یادآور شد: بخش عمده از کار خدمات‌رسانی به زائران برعهده اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان بود که از تلاش آنان برای میزبانی از زائران اربعین تشکر و قدردانی می‌کنم.

 

 

وی تصریح کرد: باور بنده این است که این مسیر در سال‌های آتی با استقبال زیادی روبه‌روخواهد بود و آثار و برکات فراوانی نیز برای استان خواهد داشت.

 

 

در این مراسم از تلاشگران عرصه وقف استان کردستان تجلیل شد.

کد خبر 1219407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha