فراهم سازی بستر مناسب آموزشی تاثیر بسزایی در افزایش انگیزه دانش آموزان دارد

استاندار زنجان گفت: برنامه ریزی هدفمند، کشف استعدادها و ایجاد برنامه‌های تقویتی و فراهم‌سازی بستر مناسب آموزشی و پرورشی می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش انگیزه و تلاش دانش‌آموزان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محسن افشارچی امروز در دومین جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان زنجان بر لزوم توانمندسازی نظام آموزشی در آموزش و پرورش استان تاکید کرد و گفت: فرصت های ایجاد شده در دوران کرونا از جمله زیرساخت‌های مجازی در کنار آموزش حضوری حفظ و بهره گرفته شود و در این خصوص می توان کلاس های تقویتی و توانمندسازی را در این بستر برگزار و در واقع می توان برای تسهیل پیشبرد برنامه ها استفاده کرد.

 

استاندار زنجان افزود: برنامه ریزی هدفمند، کشف استعدادها و ایجاد برنامه‌های تقویتی و فراهم‌سازی بستر مناسب آموزشی و پرورشی می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش انگیزه و تلاش دانش‌آموزان داشته باشد.

 

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش باید جدی گرفته شود چرا که با توجه به این قشر، مشکلات و آسیب های اجتماعی کشور کاسته خواهد شد و به طور کل سرمایه گذاری ها در این حوزه می تواند آثار خود را بخوبی نشان دهد و به استفاده از اعتبارات برنامه های فرهنگی سایر دستگاه ها در آموزش و پرورش و ارتقاء سواد و فرهنگ تاکید کرد و سرمایه گذاری در مدارس و ارکان آن را شالوده توسعه جامعه و استان عنوان نمود که باید به این مسئله توجه ویژه ای داشت.

 

در ادامه مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان به فرایند ثبت نام دانش آموزان اظهار داشت: بحمدلله امسال در بحث ثبت نام کمترین مشکل را داشتیم و نظارت مستمر نیز بر فرایند ثبت نام با رویکرد رعایت حقوق شهروندی و رضایت مردم انجام شد.

 

علی اسماعیلی با اشاره به وجود برخی افراد آموزش ناپذیر در حوزه سواد، بیان داشت: در کارگروه های پروژه مهر به انسداد مبادی بی سوادی، جذب و پوشش تحصیلی و جذب افراد بازمانده از تحصیل تاکید داریم.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: استان زنجان جایگاه خوبی در پوشش تحصیلی دارد و  ائمه جمعه و امام جماعت مساجد، صدا و سیما و سایر رسانه ها برای جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل یاریگر آموزش و پرورش استان باشند.

 

وی در پایان به نقش اثرگذار بخشداری ها، دهیاری ها و اعضای شورا به عنوان حلقه های میانی سواد و فرهنگ و اجرای طرح روستا مرکزی جامعه تاکید نمود.

 

کد خبر 1219458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha