غربالگری بینایی ۳۰ درصد کودکان در طرح پیشگیری از تنبلی چشم در قزوین

غلامرضایی گفت: بیش از ۶۵ هزار کودک در قزوین مشمول طرح پیشگیری از تنبلی چشم می شوند که متأسفانه با وجود همه تبلیغات صورت گرفته کمتر از یک سوم جمعیت مشمول یعنی حدود ۲۰ هزار کودک مراجعه داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «زهرا غلامرضایی» در گفتگوی خبری با اشاره به اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم بیان کرد: بیش از 65 هزار کودک 3 تا 6 سال داریم که مشمول طرح پیشگیری از تنبلی چشم می شوند که این طرح امسال نسبت به سال های گذشته زودتر آغاز شد تا خانواده ها بتوانند در زمان بیشتر و بهتری مراجعه به پایگاه های سنجش بینایی را داشته باشند.

 

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی قزوین ادامه داد: متأسفانه با وجود همه تبلیغات صورت گرفته کمتر از یک سوم جمعیت مشمول یعنی حدود 20 هزار کودک مراجعه داشتند و جمعیت بیشتری باقی مانده اند که ان شاالله این کار را به روزهای سرد سال موکول نکرده و به پایگاه های سنجش بینایی مراجعه کرده و از سلامت بینایی کودک خود مطلع شوند.

 

وی عنوان کرد: از میان 20 هزار کودکی که بینایی آنها مورد سنجش قرار گرفته است، یک هزار و 200 کودک مشکوک به تنبلی چشم بودند.

 

غلامرضایی اعلام کرد: کودکانی که مشکوک به تنبلی چشم تشخیص داده شود برای دریافت خدمات لازم به پزشکان طرف قرارداد به سازمان ارجاع داده می شوند و در صورت نیاز به عینک، در بحث کمک هزینه عینک کمک می شود و در صورتی که نیاز به جراحی باشد هم حمایت مالی صورت می گیرد.

 

وی خاطر نشان کرد: بالغ بر 40 هزار کودک جامانده از طرح داریم که انتظار می رود خانواده همکاری کرده و از معلولیت های چشم کودک در آینده پیشگیری کنیم.

کد خبر 1219469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha