کوتاهی دستگاه های اجرایی در مباحث ایمنی

حسنی صفت گفت: مردم در شهر بیرجند قانون‌مدارتر از دستگاه های دولتی هستند چون برای گرفتن پایان‌کار ساختمان بر روند ایمنی ساختمان آنان نظارت می شود اما دستگاه ها پایان کار نمی‌گیرند و به همین دلیل نمی تواند به نحوه ایمنی آنان نظارت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، رضا حسنی صفت صبح امروز پنج شنبه (۷ مهر) در دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند و جمعی از مدیران آتش نشانی با نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: وقتی که همه از یک صحنه فرار می کنند تازه آتش نشانان وارد آن صحنه خطرناک می شوند و شغل این عزیزان تعطیلی نمی شناسد.

 

عضو شورای شهر بیرجند به سختی شغل آتش نشانی اشاره کرد و گفت: زحمت و سختی کار آنان در مقام تأمین حداقل ها هم کمتر از سایر ادارات و بخش های دیگر است.

 

وی ادامه داد: آتش نشانان شهر بیرجند به خاطر ضعیف بودن شهرستان ها بایستی در سراسر استان با امکانات محدود خدمت رسانی کنند و باید مسئولان در تأمین نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات این مهم را لحاظ کنند.

 

حسنی صفت افزود: متاسفانه در روند استخدام نیروهای آتش نشانی تاکنون استانداری همکاری لازم را نکرده است و همین استانداری وقتی در مرز ماهیرود آتش سوزی اتفاق می افتد دستور می دهند که باید بروند و خدمت رسانی کنند.

 

عضو شورای شهر بیرجند به کمبود تجهیزات اشاره و تصریح کرد: برای شهر ۳۰۰ هزار نفر بیرجند و همچنین استان یک دستگاه بالابر به هیچ عنوان کفایت نمی کند.

 

وی با بیان اینکه برای عدم وقوع حادثه باید قوانین رعایت شود، گفت: مردم در شهر بیرجند قانون‌مدارتر از دستگاه های دولتی هستند چون برای گرفتن پایان‌کار ساختمان بر روند ایمنی ساختمان آنان نظارت می شود اما دستگاه ها پایان کار نمی‌گیرند و به همین دلیل نمی تواند به نحوه ایمنی آنان نظارت کرد.

 

حسنی صفت یادآور شد: ساختمان علامه فرزان در بیرجند همین چندسال پیش به دلیل عدم رعایت مسائل ایمنی در آتش سوخت و هیچ کسی مورد بازخواست قرار نگرفت.

 

عضو شورای شهر بیرجند از عدم جانمایی مناسب مخازن سوخت در بیرجند انتقاد کرد و افزود: اگر اتفاقی برای این مخازن بیفتد مانند سیل نیمی از شهر را در بر خواهد گرفت و اگر دچار اشتعال شود خواهد سوخت. تاکنون سازمان مربوطه برای بررسی وضعیت ایمنی این مخازن از ورود آتش نشانی جلوگیری کرده است.

 

 

 

 

کد خبر 1219489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha