روستائیان و عشایر نقش مهمی در اقتصاد کشور دارند

سرهنگ جهانبخش با اشاره به نقش روستائیان و عشایر در رونق اقتصادی کشور، گفت:

سرهنگ «احسان جهانبخش» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، با بیان اینکه روستاییان و عشایر در تولید واشتغال‌زایی نقش مهمی در اقتصاد کشور دارند، گفت: روستاییان و عشایر نماد اقتصاد مقاومتی هستند.

 

مسوول سازمان بسیج سازندگی لرستان افزود: حضور جهادگران در مناطق محروم و خدمت رسانی آن‌ها به مردم این مناطق موجب کاهش مشکلات در این مناطق می‌شود و می‌تواند روحیه جهادی و فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج دهد.

 

وی افزود: در زمینه تولید گوشت، لبنیات و دام عشایر  و روستاییان منطقه تخت چان نقش مهمی در اقتصاد شهرستان پلدختر داشته به گونه ای که با وجود تعداد بالای دام سبک به دلیل عدم وجود  راه دسترسی مناسب مشکلاتی برای بهره‌برداری از  آنها به وجود می‌آمد.

 

سرهنگ جهانبخش ادامه داد: با همکاری معاون عمرانی استانداری و بسیج سازندگی اقدام به احداث ۱۵ کیلومتر از راههای ارتباطی در این منطقه داشتیم.

 

وی با اشاره به اینکه  در این منطقه روستا‌های زیادی وجود دارد که احداث این جاده برای آنها موثر است،بیان کرد: این پروژه حدود یک ماه است که آغاز به کار کرده  و پیشرفت خوبی داشته است.

 

مسئول بسیج سازندگی لرستان  با اشاره به اینکه تا کنون  ۵ کیلومتر از پروژه اجرا شده است،عنوان کرد: اعتبار پروژه حدود ۱۵ میلیارد تومان برآورد شده که طی مدت سه ماه اجرا می‌شود‌.

کد خبر 1219537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha