تشویق به حضور در نمازجماعت ذوقی است و نه دستوری/ نمازخانه‌های مدارس تعمیر و تکمیل می‌شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: استانداری خراسان جنوبی نیز برای تکمیل و یا تعمیرات نمازخانه های مدارس استان کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، «جواد قناعت» امروز پنج شنبه (۷ مهر) در شورای اقامه نماز استان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک فرا رسیدن ماه ربیع، اظهارداشت: امنیت امروز کشور مرهون تلاش ها و مجاهدت‌های رزمندگان، جانبازان و ایثارگران است.

 

وی با اشاره به اینکه اصل نماز اول وقت و برگزاری و برپایی آن باید مورد توجه همه مسئولان، دستگاه‌های اجرایی و مدارس باشد، افزود: باید روی موضوع برگزاری نماز اول وقت فرهنگ سازی لازم صورت گیرد و دستگاه‌های اجرایی این مهم را وظیفه کاری خود بدانند و در این راستا تلاش کنند تا شاهد صفوف فشرده تر نماز اول وقت در مساجد و مدارس باشیم.

 

مقام عالی دولت در استان، فرهنگ سازی برای حضور در نماز اول وقت در مساجد را وظیفه شرعی، انقلابی و دینی همه مسئولان و دستگاههای اجرایی به ویژه نهادهای مسئول در امر ترویج فرهنگ نماز دانست و گفت: حضور قلب و توجه در نماز نکته مهم دیگری است که باید مورد توجه باشد.

 

قناعت با اشاره به اینکه نماز دستوری نیست و باید میل و رغبت را در افراد برای حضور در نماز با کارهای فرهنگی و نرم ایجاد کرد و این مهم جز با رفتار و کردار خوب محقق نخواهد شد، تصریح کرد: کلیدی ترین نقش را در حضور پر رنگ دانش آموزان و دانشجویان در نماز اول وقت مدارس و دانشگاهها، علاوه بر حضور اساتید و معلمان، نحوه ارتباط گیری امام جماعت و نقش او است.

 

وی با بیان اینکه محصول نماز جماعت باید بصیرت افزایی عموم مردم به ویژه جوانان و نوجوانان باشد، اظهارداشت: خروجی نماز جماعت باید انسانهای بصیر و فهمیده باشد، چراکه چنانچه بصیرت نباشد برخی از همین نمازخوان ها جلوی انقلاب خواهند ایستاد، همان طور که در موضوع کربلا برخی از نماز شب خوانها مقابل امام حسین(علیه السلام) شمشیر زدند و ایستادند.

 

استاندار خراسان جنوبی با تاکید مجدد بر اینکه حضور در نماز اول وقت ذوقی است و نه دستوری، گفت: امام جماعت به ویژه امام جماعت مدارس باید مخاطب شناس و امروزی باشند.

 

قناعت با اشاره به اهمیت بصیرت افزایی در نماز جماعت به ویژه در مدارس و دانشگاهها، افزود: یکی از موضوعات مهمی که باید برای جوانان نسل جدید تبیین شود، تاریخ کشور و نقش مستکبرین به ویژه انگلیس خبیث در کشتار مردم بی گناه کشور در موضوعات مختلف به ویژه قحطی صوری است که در جنگ جهانی اول راه انداختند و طی آن حدود 10 میلیون ایرانی بیگناه را کشتند، است.

 

وی نظرگیری از خود خانواده ها جهت برپایی و اقامه هر چه بهتر نماز جماعت در مدارس و استفاده از بستر فضای مجازی برای ترویج فرهنگ نماز را از دیگر موضوعات مهم در کمک به برپایی هر چه بهتر نماز در مدارس دانست و گفت: استانداری خراسان جنوبی نیز برای تکمیل و یا تعمیرات نمازخانه های مدارس استان کمک خواهد کرد.

 

 

 

کد خبر 1219547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha