جمع آوری ۵۷۰۰ میلیارد تومان مشارکت مردمی در حوزه اکرام و ایتام

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه در حوزه اکرام و ایتام ۷۵۰۰ میلیارد تومان در پنج ماهه امسال جمع آوری شده است، افزود: مردم به صورت مستقیم ۱۲۰۰ میلیارد تومان  به حساب ایتام واریز کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان زنجان، آسوده امروز در همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان زنجان با اشاره به آیه 41 سوره حج و تاکید خداوند بر احیای زکات گفت: اگر مردم پای کار نباشند دشمنان دین، خود را در صحنه می بییند.

 

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور از زکات به عنوان ارزش دینی یاد کرد و گفت: هر زمان مردم در احیا ارزش های دینی کم کاری کنید دشمن وارد عمل می کند.

 

این مسئول به موضوع فرهنگ سازی زکات در جامعه تاکید کرد و گفت: زکات یک امر فردی است ولی آثار اجتماعی بی بدیلی دارد که کاهش فقر، همبستگی اجتماعی، پاک شدن مال و در حوزه اخلاق صله رحم اجتماعی از کارکردهای زکات است.

 

آسوده با یادآوری اینکه فقر مطلق با نهادینه شدن فریضه زکات حل می شود، خاطرنشان کرد: بار عاطفی زکات بر منطقه گسترده می شود و اثرات اجتماعی و اخلاقی بسیاری دارد.

 

وی افرود: وظیفه داریم از افرادی که در احیای ارزش های دینی تلاش می کنند تقدیر کنیم.

 

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور با بیان اینکه در چند روز اخیر کارهای بزرکی توسط دولت انجام شد، افزود: دشمن تلاش کرد تا این دستاوردها کمرنگ شود.

 

وی با یادآوری اینکه بیش از 2 میلیون خانوار تحت حمایت کمیته امداد کشور قرار دارد، افزود: این نهاد انقلابی تمام انرژی خود را صرف توانمندسازی این خانواده ها کرده است.

 

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور یادآور شد: از یک میلیون فرصت شغلی که دولت متعهد به ایجاد آن شده است؛ 500 هزار شغل برعهده کمیته امداد است.

 

آسوده خاطرنشان کرد: این راهبرد کمیته امداد است که با همت مردم و دولت به سمتی برود که مولد فعال اقتصادی را بیشتر کند و فرصت های شغلی را در اختیار زنان و جوانان قرار دهد.

 

این مسئول با اشاره به اینکه کمیته امداد در سال تحصیلی جدید 700 هزار دانش آموز را راهی مدرسه کرد، گفت: اجازه ندادیم کسی به دلیل فقر اقتصادی از مدرسه باز بماند.

 

آسوده با اشاره به اینکه در حوزه اکرام و ایتام 7500 میلیارد تومان در پنج ماهه امسال جمع آوری شده است، افزود: مردم به صورت مستقیم 1200 میلیارد تومان  به حساب ایتام واریز کردند.

 

وی با اشاره به وجود یک میلیون و 200 حامی در کشور، اضافه کرد: 1100 میلیارد تومان زکات در پنج  ماهه اول جمع آوری شد که 50 درصد کفاره و فطریه است.

 

به گفته معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد زکات در جای خود هزینه می شود و هزینه کرد از جایی به جای دیگر خلاف است.

 

وی با بیان اینکه 250 میلیارد تومان صدقه جمع شده است، افزود: 4 هزار میلیارد تومان هم توسط 9 هزار مرکز نیکوکاری جمع آوری شده است.

 

آسوده با یادآوری اینکه هیچ پولی از وجوهات مروم برای هزینه های کمیته امداد پرداخت نمی شود، یادآور شد: فقر مطلق در استان زنجان با احیای زکات بر داشته شده است.

 

کد خبر 1219566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha