ترویج فرهنگ زکات به ریشه کنی فقر در جامعه کمک می کند

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور گفت: فرهنگ سازی در زمینه فریضه زکات یک ضرورت است و هر اندازه به توفیق بیشتری در این حوزه دست پیدا کنیم، نعمات مضاعفی بر سر سفره فقرا و نیازمندان خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام محمد طاها مهری امروز در جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان زنجان اظهار کرد: فریضه زکات به عنوان شاخص نظام ساز در جامعه ترویج شود.

 


مدیرکل امور اجرایی زکات کشور افزود: علاوه بر آیات و احادیث فراوان در خصوص زکات، مقام معظم رهبری در سال 96 بر ترویج فریضه زکات تاکید داشتند؛ از اینرو بر خود وظیفه می دانیم ضمن ترویج زکات، مودیان و عاملان زکات را تکریم کنیم.

 


وی ادامه داد: فرهنگ سازی در زمینه فریضه زکات یک ضرورت است و هر اندازه به توفیق بیشتری در این حوزه دست پیدا کنیم، نعمات مضاعفی بر سر سفره فقرا و نیازمندان خواهیم داشت.

 


نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی با اشاره به اینکه نسبت به زکات دهندگان توجه بیشتری شود، افزود: مسئولان نیز فارغ از قوانین با مودیان زکات همکاری داشته باشند.

 


حجت الاسلام مهدی باقری افزود: اگر در روستایی از محل زکات پروژه های عمرانی پیش می رود نباید از سهم پروژه های ملی و استانی محروم شوند.

 


امام جمعه زنجان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه بیماری، بلایای طبیعی و فقر از جمله مشکلاتی است که جوامع با آن مواجه هستند، گفت: در بلایای طبیعی عواطف تحریک می شود و مردم کمک می کند ولی در فقر چنین حالتی اتفاق نمی افتد از اینرو دین اسلام به عنوان جامع ترین دین با توان مدیریتی که دارد بحث زکات را در قران در کنار نماز آورده و بر ضرورت آن تاکید می کند.

 


 آیت الله خاتمی با بیان اینکه فقر، جامعه را سرافکنده می کند و ریشه کن شدن آن آن باعث قوام و ایستادگی جامعه می شود، گفت: با توجه به تربیت دینی خانواده های زنجانی، اعتقاد به پرداخت زکات در استان زنجان نهادینه شده است.

 


وی با اشاره به اینکه مشوق ها در ایجاد انگیزه پرداخت زکات اثرگذار است، گفت:  اقدامات خوبی در استان زنجان در این خصوص انجام شده است.

 


وی با بیان اینکه برای به ثمر رسیدن این انقلاب شهدای زیادی جان خود را فدا کردند، گفت: در طول این انقلاب فتنه های بسیاری را شاهد بودیم ولی در اغتشاشات اخیر با رمز زن و کشته سازی از دختران در تلاش است تا عواطف مردم را تحریک کند.

 


امام جمعه زنجان با بیان اینکه ریشه فتنه، هوای نفس است، گفت: شاخص در دوران غیبت، فقیه جامع الشرایط است و فرمایشات امسال رهبری در هفته دفاع مقدس بسیار  غنی تر از سنوات گذشته است که بصیرت را عامل مقابله با فتنه ها عنوان کردند.

کد خبر 1219578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha