وقف از عوامل اثرگذار در شکوفایی تمدن و پیشرفت جوامع اسلامی است

حجت الاسلام صالحی،گفت: وقف سنت حسنه که از پیامبر و ائمه(ع) برای ما به یادگار مانده است، از عوامل اثرگذار شکوفایی تمدن و پیشرفت در عرصه های گوناگون جوامع اسلامی به شمار می رود.

حجت الاسلام محمد صالحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، با اشاره به آغاز دهه وقف گفت: وقف یکی از برترین مصادیق احسان و نیکوکاری است که در سامان دهی زندگی فردی و اجتماعی، نقش فراوانی دارد. ازاین رو، وقف می تواند در جنبه های گوناگون حیات اجتماعی و فردی انسان، مانند فرهنگ، اقتصاد و دیگر عرصه ها، نقش سازنده ای داشته باشد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: وقف یکی از برترین مصادیق احسان و نیکوکاری است که در سامان دهی زندگی فردی و اجتماعی، نقش فراوانی دارد.

 

وی با اشاره به اینکه وقف نقش مهمی در رفع کمبودهای فرهنگی اجتماعی و اقتصادی دارد و می‌توان بر مشکلات این حوزه‌ها فائق آمد تصریح کرد: وقف می تواند در جنبه های گوناگون حیات اجتماعی و فردی انسان، مانند فرهنگ، اقتصاد و دیگر عرصه ها، نقش سازنده ای داشته باشد.
 

حجت الاسلام صالحی با اشاره به اهمیت دهه وقف ولزوم تبیین دستاوردهای وقت وتبلیغ و ترویج سنت حسنه اظهار کرد: سعی می‌کنیم با فرهنگ‌سازی، واقفان جدید را به نیت کردن با موضوعات روز جامعه سمت و سو دهیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، دعوت از مبلغین برای ترویج فرهنگ وقف، برپایی ایستگاه‌های برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام رضا(ع) در آستان مبارک امامزادگان و بقاع متبرکه استان، اختصاص سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه در استان به موضوع وقف، افتتاح نمایشگاه وقف در یکی از بقاع متبرکه، برگزاری همایش تجلیل از واقفان و... از جمله برنامه‌های در نظر گرفته در دهه وقف در استان کرمانشاه است.

 

کد خبر 1219592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha