آغاز سفر دوچرخه‌سواران آستارایی به قطر

کرامت و امید عزیززاده دوچرخه‌سواران آستارایی برای حضور در جام جهانی با شعار«صلح و دوستی» و «حمایت از قهرمانان ورزشکار ایرانی» سفر خود به کشور قطر را آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، کرامت و امید عزیززاده دوچرخه‌سواران آستارایی پنجشنبه( ۷ مهر) پس از کاشت یک اصله نهال کاج در روبروی شهرداری شهر مرزی بندر آستارا که با حضور امام جمعه، معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری، شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر انجام شد، سفر خود به کشور قطر جهت حضور در جام جهانی را آغاز کردند.

 

دوچرخه‌سواران آستارایی در این سفر که با شعار «ورزش دشمن اعتیاد» و«ایران نگین گردشگری» انجام می‌شود، پیام و صلح و دوستی ایرانیان را به ملت‌ها خواهند رساند.

 

سفر دوچرخه‌سواران آستارایی در مدت ۲ ماه انجام می‌شود و کرامت و امید عزیززاده قرار است در مسیر سفر در استان گیلان، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، اصفهان، شیراز، هرمزگان و کشور قطر۲ هزار و ۲۲ نهال بکارند.

 

حمایت از محیط زیست و زندگی سالم و اشاعه فرهنگ دوچرخه‌سواری و کاهش آلودگی هوا از دیگر اهداف سفر دوچرخه‌سواران آستارایی است.

 

«کرامت عزیززاده» در حاشیه این سفر به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: تاکنون ۴۰ هزار نهال در کشورهای مختلف کاشته‌ام و آرزو دارم در همه قاره‌ها صلح و دوستی برقرار شود.

 

دوچرخه‌سوار جهانگرد آستارایی افزود: این سیزدهمین سفرم به کشورهای خارجی است و تاکنون به عنوان سفیر دوستی و دوستدار طبیعت با دوچرخه به قاره‌های آسیا، اروپا و آمریکای جنوبی سفر کرده و بیش از ۷۲ کشور رکاب زده‌ام.

 

وی با بیان‌اینکه اقدامات فرهنگی و ورزشی خودم را از  سال ۱۳۸۷ آغاز کرده‌ام، تصریح‌کرد: از رئیس جمهور، وزیر و ورزش و جوانان، وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، استاندار گیلان، مدیر کل ورزش و جوانان گیلان و سایر مسئولین شهرستان آستارا خواستارم در این سفر بنده را حمایت کنند تا صلح و دوستی ملت ایران را به جهانیان برسانم.

 

عزیززاده با اشاره به اینکه توسعه ورزش به ویژه ورزش دوچرخه‌سواری از اولویت‌هایم در رکاب‌زنی به کشورهای مختلف جهان است، گفت: بنده وقت خود را برای ترویج ورزش گذاشته و از کار و زندگی‌ام گذشته‌ام تا بتوانم نقشی در راستای ورزش داشته باشم و از مسئولین خواهشمندم با کمک‌هایشان مایه دلگرمی‌ام در این سفر باشند.

 

گفتنی است، در پایان کاشت نهال در روبروی شهرداری آستارا توسط دوچرخه‌سوار جهانگرد آستارایی، این دوچرخه‌سوار پرچم مزین به عکس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را به میثم الوان‌پور شهردار بندر آستارا که یکی از جانبازان این شهرستان است، اهدا کرد.

کد خبر 1219610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha