دعوت به صلح و سازش نخستین اقدام پیامبر (ص) بوده است

ماموستا رستمی گفت:‌ دعوت به صلح و سازش و داشتن وحدت اولین اقدام پیامبر (ص) بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان؛ «ماموستا قایق رستمی» ظهر پنج شنبه (۷ مهر) در جلسه ستاد هماهنگی برنامه‌های هفته وحدت در سنندج اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) مظهر اتحاد مسلمین است چرا که دعوت به صلح و سازش و داشتن وحدت اولین اقدام پیامبر (ص) بود.

 

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه آنچه مایه وحدت، برکت و تقریب بشریت است، ریشه از یکدلی و اتحاد دارد، افزود: بالعکس این موضوع نیز آن است که هر آنچه مایه خسران است ریشه آن اختلاف و نفاق است.

 

وی با اشاره به آیه واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا تصریح کرد: این آیه سرلوحه سعادت تمام بشریت از نسل حضرت آدم تا خاتم بوده است.

 

امام جمعه سنندج یادآور شد: تمسک جستن مسلمانان به این آیه شریفه از منازعه و اختلافات آنها جلوگیری می‌کند و سبب اتحاد و همبستگی بیشتر مسلمانان می‌شود.

 

ماموستا رستمی قرآن، کعبه، قبله واحد، محبت اهل بیت رسول الله(ص)، محبت اصحاب رسول الله و اخلاق‌مداری را ۶ محور وحدت و انسجام میان مسلمانان دانست و گفت: پایبندی به معنویت، عرفان و کرامات مسلمانان را در برابر آسیب‌ها مصون نگه می‌دارد.

 

وی نقش روحانیون را ایجاد همدلی و همبستگی امت اسلامی خطیر ارزیابی و اضافه کرد: توانگران در ماه مولود باید از فقرا و افراد کم بضاعت دستگیری کنند.

 

کد خبر 1219627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha