توسعه صنایع در جنوب فارس منوط به سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیت ها است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه صنایع در منطقه جنوب استان فارس منوط به سرمایه گذاری به وقت و به جا و استفاده از ظرفیت ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، محمدباقر قالیباف،‌ امروز پنج شنبه (۷ مهر) در جریان بازدید از مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این منطقه به خاطر جغرافیایی که دارد دارای فرصت های زیادی بوده و صنایع انرژی بر می تواند در آن توسعه یابد، خاطرنشان کرد: نیازمند یک برنامه ریزی و اجرای دقیق هستیم وگرنه این ظرفیت ها به خاطر نبود برق، خوراک، زیرساخت ها و حمل و نقل ها می تواند خسارت بار باشد.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توسعه صنایع در این منطقه منوط به سرمایه گذاری به وقت و به جا و استفاده از ظرفیت ها است، اظهار کرد: برای تامین مواد اولیه آلومینیوم باید سرمایه گذاری صورت گیرد تا معادن داخل کشور فعال شوند.

 

وی با اشاره به اینکه مجتمع آلومینیوم شهرستان لامرد توان تولید ۳۰۰ هزار تن در سال دارد که اکنون بحث اجرای فاز دوم آن مطرح است، خاطرنشان کرد: با راه اندازی فاز دوم این مجموعه ظرفیت تولید آلومینیوم کشور به یک و ۲ دهم میلیون تن افزایش پیدا می کند، افزود: برای این مهم نیازمند تأمین مواد اولیه و همچنین زیرساخت هایی مثل برق هستیم.

 

قالیباف عنوان کرد: با سرمایه گذاری در این صنایع بزرگ و همچنین پتروپالایشگاه ها، آلومینیوم و ... این مجموعه ها می تواند برای کشور سودده بوده و اشتغال آفرینی کند اما با یک بی دقتی می توانند خسارت بار شوند.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با توجه به در پیش بودن برنامه هفتم، این بازدیدها برای تنظیم پیشران های کشور ضرورت دارد، گفت: در واقع می توان از این طریق، صنایع و اولویت ها و نیازهای آن ها را تنظیم و همچنین انرژیی هایی مانند آب، برق و زیرساخت هایی مانند حوزه حمل و نقل را تنظیم کرد.

 

کد خبر 1219642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha