حوزه علمیه وقتی انقلابی است که بتواند به همه نیازها پاسخ دهد

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه حوزه علمیه وقتی انقلابی است که بتواند به همه نیازها پاسخ دهد گفت: تلاش کرده‌ایم که در حد امکان اختیارات به استان‌ها سپرده شود و از طرفی سطح علمی نیز ارتقا یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، «آیت‌الله علیرضا اعرافی» امروز پنج‌شنبه (۷ مهر) در دیدار با علما و شخصیت‌های‌ حوزوی استان خوزستان، با بیان اینکه در تاریخ تشیع، حوزه‌های علمیه با هجرت الهی گره خورده‌اند اظهار کرد: حوزه‌های علمیه از شکل‌گیری تا نقش‌آفرینی آن با هجرت‌های پیوسته و متوالی مواجه بوده و گاهی هجرت‌های بزرگی در تاریخ تشیع اتفاق افتاده که منشأ تحولات بزرگی بوده است.

 

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه ما میراث‌دار حوزه علمیه هستیم و وظایف سنگینی را بر دوش داریم افزود: حرکت برنامه‌ای و راهبردی، توجه به افق‌های دور، برنامه‌ریزی دقیق حوزه‌های علمیه استان‌ها و شهرها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 

وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه وقتی انقلابی است که بتواند به همه نیازها پاسخ دهد اضافه کرد: تلاش کرده‌ایم که در حد امکان اختیارات به استان‌ها سپرده شود و از طرفی سطح علمی نیز ارتقا یابد.

 

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه خوزستان را واقعا باید بزرگ بدانیم تصریح کرد: ما نسبت به خوزستان آنچه که وظیفه‌مان بود توجه نکردیم؛ جایگاه خوزستان بالاتر از آن چیزی است که به آن توجه شده، قدم‌هایی برای حوزه علمیه خوزستان برداشته شده اما ‌آنچه که شایسته استان است خیلی بالاتر از این است.

 

وی با اشاره به اینکه خوزستان در دفاع مقدس چنان برکاتی را پیدا کرد که شاید در دنیا کمتر چنین برکاتی داشته باشد ابراز کرد: نقطه به نقطه استان خوزستان سرزمین نور، ایثار و برکات است و وظیفه همه قدر دانستن آن است.

 

مدیر حوزه های علمیه کشور به اربعین حسینی و شکوه تاریخی آن اشاره کرد و یاد آور شد: اربعین حسینی به فضل خداوند متعال آغاز تحولات بزرگی خواهد شد.

 

کد خبر 1219659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha