مدیریت تالاب بین‌المللی زریوار با کار جهادی میسر می‌شود

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه حفظ و نگهداری تالاب زریوار با کار جهادی محقق می‌شود گفت: اگر مشکلات و چالش‌های پیش‌روی تالاب برداشته شود می‌تواند توسعه‌ همه جانبه مریوان را به دنبال داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، «اسماعیل زارعی کوشا» در چهارمین کمیته استانی برنامه مدیریت تالاب بین المللی زریوار به اهمیت  این تالاب در حوزه گردشگری اشاره کرد و افزود: حل مشکلات تالاب و تقویت گردشگری تالاب مریوان زمینه سرمایه‌گذاری در این شهرستان را فراهم می‌کند اما وجود قواعد و دستورالعمل‌ها مانع سرمایه‌گذاری در تالاب می‌شود.

 

استاندار کردستان بیان کرد: از ورود آلودگی‌ها به تالاب زریوار باید جلوگیری شود و حل مشکل ورود فاضلاب ضلع شرقی و نظارت بر مدیریت فاضلاب ضلع غربی و جلوگیری از استفاده غیرمجاز جهت کشاورزی باید در اولویت ویژه قرار گیرد.

 

وی با اشاره به اهمیت تالاب مریوان از حیث اکولوژیکی و گردشگری افزود: مدیریت درست حاصل از این تالاب می‌تواند به تنهایی شهرستان مریوان را از اعتبارات بی‌نیاز کند و باید برنامه ریزی‌های لازم در راستای جذب سرمایه‌گذاری و تقویت گردشگری و فراهم کردن زیرساخت‌های گردشگری صورت گیرد.

 

استاندار کردستان با اعلام اینکه اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان به عنوان ناظر باید نظارت ویژه‌ای بر تالاب زریوار داشته باشد یادآور شد: جلساتی که نتیجه‌بخش باشند منجر به ایجاد انگیزه بیشتری در مدیران می‌شود.

 

زارعی‌کوشا همچنین خواستار نظارت محیط زیست بر قراردادهای شهرداری در حریم زریوار شد تا از مفاد قراردادها تخطی نکند.

 

وی در پایان بر شفافیت کارکرد کمیته زریوار تاکید کرد و افزود: دبیر کمیته موظف است هماهنگی لازم را با دفتر استاندار داشته باشد و در راستای حل مشکلات با دستور کار ویژه هر 2 ماه یکبار نسبت به برقراری و تشکیل کمیته استانی و دعوت از دستگاه های ذیربط اقدام نماید.

 

کد خبر 1219660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha