یک روز فرهنگی در شهرستان راز و جرگلان

مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان شمالی با حضور در شهرستان راز و جرگلان ضمن بازدید از تعدادی از کانون های این شهرستان نشست های فرهنگی و کارشناسانه نیز با نهادهای مختلف جهت بهبود فرهنگی و ارتقاء فعالیت کانون ها در برنامه داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی از فعالیت های کانون "شهدای پشنده "  شهرستان راز و جرگلان بازدید کرد و ضمن قدردانی از اقدامات مسجدی این کانون روستایی طی نشستی در روند اجرای برنامه ها مشکلات فرهنگی پیرامون این منطقه قرار گرفت.

 

حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن» ضمن قدردانی از اقدامات مسجدی این کانون روستایی طی نشستی در روند اجرای برنامه ها مشکلات فرهنگی پیرامون این منطقه قرار گرفت.

 

وی ابتدا در محل مسجد و کانون حضور یافت، از نزدیک در جریان فعالیت های کتابخوانی اعم از کتابخانه و تعداد کتاب ها و اقدامات پیرامون آن قرار گرفت و پس از آن طی نشستی آسیب شناسانه در خصوص مسایل و آسیب های این منطقه با مدیر کانون  و رابط حاضر گفتگو کرد و راهکارهایی ارائه شد.

 

«مریم امینی»، مدیر کانون روستایی "شهدای پشنده" در این بازدید و نشست صمیمانه اولویت فعالیت های این کانون را قرآن آموزی و تربیت حفاظ و قاریان  نوجوان کرد و گفت: در حال حاضر 50 عضو فعال در این کانون در بخش های مختلف کتابخوانی و قرآن آموزی همراه برنامه های مسجد هستند.

 

وی ازدواج زودهنگام دختران بدون آگاهی و شناخت از موضوع ازدواج و اهداف ناصحیح  از تشکیل خانواده را از جمله مشکلات فرهنگی این منطقه عنوان کرد.

 

وی همچنین لزوم آموزش دقیق قرآنی و حضور مربیان کارآمد برای قرآن آموزان را نیز مورد توجه قرار داد و خواست در این باره از فعالیتهای کانون حمایت شود.

 

مدیر ستاد فهمای استان نیز  نیز در پاسخ به این مطالبات راهکارهایی از جمله ایجاد زمینه برای تربیت مربیانی از دل همین روستا در حوزه قرآن و نیز برگزاری کارگاه های مهارت زندگی و ارتقاء آگاهی دختران نوجوان در خصوص موضوع ازدواج و نیز کارگاه های آموزش سواد رسانه  را پیشنهاد داد.

 

کانون قدس راز میزبان مدیر ستاد کانون های مساجد خراسان شمالی شد

 

حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی از فعالیت های کانون "قدس"  مسجد جامع شهرستان راز و جرگلان بازدید کرد و ضمن قدردانی از اقدامات مسجدی این کانون طی نشستی  در روند اجرای برنامه ها مشکلات فرهنگی  پیرامون این منطقه قرار گرفت.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری قدس راز و جرگلان  ابتدا بخش های مختلف این کانون که شامل  اتاقی در طبقه دوم مسجد جامع بود را معرفی کرد و گفت: تمام برنامه های آموزشی کانون اعم از آموزش قرآن و مباحث درسی و تقویتی دروس مدرسه در این محل انجام می گیرد.

 

وی همچنین در ادامه، به کانون که با دیوارهای مزین شده به نام ائمه و چند قفسه کتاب خودنمایی میکرد، اشاره کرد و گفت: با توجه به استقبال  نوجوانان از برنامه های آموزشی،  نیاز به فضای وسیع تری داریم و این مکان جوابگو نیست.

 

حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی نیز ضمن بازدید از کانون توجه به موضوع کتابخوانی و معرفی کتابهای ارزنده از جمله طرح کلی اندیشه مقام معظم رهبری و دایر شدن جلسات و حلقه های معرفتی با محوریت مطالعه و تحلیل این کتاب ها، خواست تا کانون در این خصوص اهتمام ویژه بورزد.

 

وی در ادامه با اعلام حمایت از اقدامات و برنامه های کانون گفت: برای حمایت مالی لازم است تا کانون فعالیت های خود را در سامانه بچه های مسجد ثبت کند.

 

گفتنی است، در این بازدید و نشست ه اندیشی صمیمانه، مرتضی پاکدامن معاون پرورشی و تربیتی اداره آموزش و پرورش شهرستان راز و جرگلان و تعدادی از فعالان فرهنگی مسجدی این شهرستان نیز حضور داشتند.

 

 

تفاهم ستاد فهمای استان با معاونت پرورشی و تربیتی راز

 

نشست هم اندیشی و کارشناسانه مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی با معاونت پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش شهرستان راز و جرگلان با هدف تبیین نقش تربیتی کانون های مساجد و  بهره مندی از ظرفیت های معلمان و مدارس برگزار شد.

 

حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در این نشست کارشناسانه، با بیان اینکه مسجد بهترین مکان رجوع برای تربیت و پرورش نیروهای انقلابی و اثر گذار است، گفت: تلاش ما این است که در برنامه ریزی ها این مهم محقق شود.

 

وی در ادامه به ارزیابی های انجام شده در خصوص مشکلات فرهنگی در شهرستان راز و جرگلان و موضوعات احصا شده توسط فعالان فرهنگی در برخی کانون های این شهرستان گفت: یکی از معضلات ازدواج زود هنگام دختران است که بدون آگاهی از ازدواج و تشکیل خانواده تنها با تصورات رویایی که از این موضوع دارند به این سمت و انتخاب کشیده می شوند است که نیاز است با آموزش و آگاهی دادن زمینه ازدواج صحیح و آگاهانه را فراهم آوریم.

 

وی همچنین موضوع ارتباط دهی فرهنگی فعالان کانون ها و ایجاد زمینه برای گرایش هرچه بیشتر به مساجد را نیز مورد توجه قرار داد و از حاضران در جلسه خواست تا با بهره مندی از ظرفیت آموزشی و تربیتی معلمان و مدرسه  و آموزش و پرورش ارتباط دانش آموزان با مسجد تقویت و محکم شود.

 

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا نوجوانان فهم واقعی، درست و دقیق تری از زندگی پیدا کنند و بر این اساس انتخاب کنند.

 

مرتضی پاکدامن، معاون پرورشی و تربیتی اداره آموزش و پرورش شهرستان راز و جرگلان نیز در این نشست با بیان اینکه برگزاری کارگاه های آموزشی باعث ایجاد طوفان فکری  و کاهش آسیب های اجتماعی میشود، برای اجرای برنامه های آگاهی بخشانه و آموزشی و همکاری با کانون های مساجد اعلام همکاری کرد.

 

وی همچنین اعلام کرد:  205 مدرسه و هزار و 200 پرسنل در این شهرستان فعالیت دارند که تاکنون 250 کارگاه آموزشی در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای دانش آموزان برگزار شده است.

 

وی با اشاره به مناطق اهل تسنن و مناطق شیعه نشین این شهرستان گفت: در مناطق شیعه  نیاز به مربیان قرآنی در مدارس داریم و خواهشمندیم در این  خصوص کانون های مساجد با آموزش و پرورش  شهرستان همکاری کرده و این خلاء را پرکند.

 

وی همچنین از  راه اندازی کتابخانه های قفسه  باز در خوابگاه های مدارس شبانه روزی شهرستان  خبر داد.

 

برگزاری کارگاه های مهارت زندگی و پیشگیری از آسیب های ازدواج های ناآگاهانه و زود هنگام به ویژه در دختران،  و برگزاری کارگاه های آموزشی قرآنی و اعزام مربیان قرآنی از سوی کانون مسجد استان از اهم تفاهمات و همکاری  این جلسه می توان نام برد.

 

گفتنی است، در این نشست، امیری، کارشناس فرهنگی، شوقی کارشناس تربیت بدنی و جعفری مدیر بسیج فرهنگیان و کارشناس قرآنی  این معاونت نیز همراه کارکنان ستاد فهمای استان در بخش های فرهنگی و هنری و توسعه و شبکه سازی و روابط عمومی حضور داشتند و در خصوص مسایل مطرح شده بحث و تبادل نظر شد.

 

 

بازدید از سه کانون فرهنگی و هنری مساجد 

 

 حجت  الاسلام "حبیب الله پاکدامن" مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی همچنین از فعالیت های سه کانون "شهدای پشنده" روستای پشنده، "خاتم الانبیاء" و کانون "قدس" این شهرستان بازدید کرد.

 

وی ابتدا و در بدو ورود به این شهرستان در محل کانون روستایی شهدای پشنده حاضر شد و از فعالیت های مختلف آن که با محوریت قرآن و تربیت فعالان قرآنی عجین شده، بازدید کرد و ضمن قدردانی از عملکرد کانون، به مسایل و مشکلات فرهنگی پرداخت و در نشستی هم اندیشانه راهکارهایی پیرامون مسایل مطرح شده، ارائه شد.

  
پس از آن مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی با  امام جمعه شهر راز و نیز معاونت پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش شهرستان راز و جرگلان دیدار کرد و نشستی صمیمانه و کارشناسانه با هدف اجرای فعالیت های آموزشی و کارگاهی در جهت رفع آسیب هایی همچون ازدواج زودهنگام و ناآگاهانه دانش آموزان به ویژه دانش آموزان دختر شهرستان راز و جرگلان برگزار شد.  

 

دیدار با فعال فرهنگی و یکی از جوانان با دغدغه شهر راز  و بازدید از نحوه فعالیت های کتابخوانی این جوان که در محل کار خود و برای مشتریان  قفسه کتاب باز برپا کرده بود از دیگر برنامه ها بود که در ادامه انجام گرفت.

 

پس از این دیدار دوستانه که منتج به برگزاری نشست های ماهانه کتابخوانی با محوریت کتابهای طرح اندیشه کلی بیانات مقام معظم رهبری شد، بازدید از کانون خاتم الانبیاء راز دیگر برنامه انجام شده بود که می توان در این روز فرهنگی نام برد.

 

حضور در اختتامیه اوقات فراغت و طرح محله های دوستی کانون فرهنگی هنری قدس مسجد جامع  و بازدید از نمایشگاه آثار طراحی شده با موضوع دفاع مقدس توسط هنرمند مسجدی «مهدی اکبری زاده» از اهم برنامه های اجرا شده در یک روز فرهنگی مدیر ستاد فهمای استان با همراهی حوزه های فرهنگی هنری، توسعه و روابط عمومی، در راز و جرگلان می توان نام برد.

 

 

کد خبر 1219673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha