سیستان و بلوچستان به لحاظ آمار موقوفات در رده های آخر کشوری قرار دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه خط قرمز ما عبور از نیت واقف است، گفت: سیستان و بلوچستان به لحاظ آمار موقوفات در رده های آخر کشوری قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، حجت الاسلام محسن مومنی مقدم، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان سیستان و بلوچستان در همایش "یاوران وقف" طی سخنانی اوقاف را دستگاهی انقلابی عنوان کرد که در راس آن نماینده مقام معظم رهبری است که از سوی رهبری، اذن دخالت در موقوفات به او داده شده و همه مباحث مربوط به موقوفات با دستورات مستقیم نماینده رهبری مدیریت می شود.

 

مومنی مقدم با بیان اینکه موقوفات از شئونات اسلامی است اظهار داشت: در دیداری که مجموعه اوقاف با رهبری داشتند مقام معظم رهبری، اجرای امینانه نیات واقفین را مهم ترین وظیفه این مجموعه دانست و فرمودند عین نیات باید اجرا شود. به طور مثال اگر نیت واقف کمک به ایتام بوده نمی توان به سایر فقرا کمک کرد.

 

وی با اشاره به اینکه متاسفانه استان سیستان و بلوچستان به لحاظ آمار موقوفات در رده های آخر کشوری قرار دارد افزود: مسئولیت ما در این مجموعه بسیار سخت است زیرا هم ملزومات قانونی وجود دارد و هم ملزومات شرعی.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بیان داشت: خط قرمز ما عبور از نیت واقف است اگر خلاف آن عمل کنیم حق الناس ضایع می شود.

 

وی با اشاره به جایگاه وقف در نزد خداوند و شان واقف گفت: با توجه به وضعیت معیشتی امروز مردم، ممکن است وقف های بزرگ مالی به راحتی میسر نباشد اما در نزد خداوند نفس این عمل مهم است و نه ارزش مالی آن لذا می فرماید: تعاونوا علی البر و التقوا لذا اگر تنهایی نمی توانیم، دسته جمعی وقف کنیم و خود را به افتخار واقف شدن نائل کنیم.

 

مومنی مقدم با اشاره به حدیثی از حضرت امام علی(ع) یادآور شد: از انجام کارهای خیری که در توان ما است نباید خجالت کشید.

کد خبر 1219695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha