هیچ دولت و حکومتی به خطر افتادن امنیت جامعه را تحمل نخواهد کرد

آیت الله دژکام گفت: وظیفه دستگاه قضایی برخورد جدی با مصادیق محارب است زیرا امنیت روانی جامعه را به خطر می اندازد و هرج و مرج و اغتشاش و ترساندن مردم را هیچ دولت و حکومتی تحمل نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، آیت الله لطف الله دژکام، امروز جمعه (8 مهر) در خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: هفته گذشته روز آتش نشان را داشتیم و یاد شهدای آتش نشان را گرامی می داریم.

 

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با تسلیت شهادت امام حسن عسگری افزود: فردای این روز، آغاز امامت و ولایت امام زمان (عج) را پیش رو داریم و پس از آن میلاد حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع) را خواهیم داشت که امیدواریم با برنامه های مناسب در سومین حرم اهل بیت (ع)،‌ این ایام گرامی‌داشته شوند.

 

وی اضافه کرد: جشن ها و اعیاد ماه ربیع الاول فرصت مناسبی برای ازدواج آسان و توجه والدین به این امر مهم است و موجب عاقبت بخیری جوانان خواهد شد.

 

امام جمعه شیراز با بزرگداشت روز نیروی انتظامی بیان کرد: 13 مهر روز «نیروی انتظامی» است که در امنیت و امنیت روانی جامعه نقش مهمی دارد و حافظ امنیت است.

 

وی ادامه داد: امنیت دارای ابعاد فراوانی است و از اقدامات نیروی انتظامی در این خصوص قدردانی می کنیم و دیگران هم باید به حمایت از نیروی انتظامی برای برقراری نظم و امنیت بپردازند.

 

آیت الله دژکام تاکید کرد: جان و مال مردم باید در امان باشد و نیروی انتظامی برای تامین این امنیت تلاش فراوانی می کند و کشفیات نیروی انتظامی در ابعاد تامین امنیت جانی و فیزیکی بسیار گسترده است. 

 

وی افزود: بخش مهمی از تلاش نیروی انتظامی امنیت روانی است یعنی یک نفر همانطور که در حد مطلوب در کوچه و خیابان امنیتش از حیث اینکه کسی تعرض نکند باید تامین باشد و ممکن است از نظر روحی نیز مردم لطمه بخورد. 

 

امام جمعه شیراز اضافه کرد: یک دختر خانمی در شیراز توسط زورگویی مورد حمله قرار گرفته و چند وقت پیش مشاوره روانشناس برده می شود زیرا دچار ترس و اضطراب شده بود.

 

وی با تاکید بر امنیت روانی گفت: در اسلام از نظر قانون شرعی، داوری کار قاضی است و ما قانون را می‌ گوییم که مردم مطلع باشند اما تشخیصش با قاضی است که این ها نباید با هم اشتباه گرفته شود.

 

آیت الله دژکام تصریح کرد: طبق حکم شرعی اگر کسی اسلحه کشید و وسیله ترساندن مردم دست گرفت و مردم را ترساند و اثبات شد که چنین کرده است محارب و مفسد فی الارض است که حکم باید برایش اجرا شود.

 

وی ادامه داد: وظیفه دستگاه قضایی برخورد جدی با مصادیق محارب است زیرا امنیت روانی جامعه را به خطر می اندازد و هرج و مرج و اغتشاش و ترساندن مردم را هیچ دولت و حکومتی تحمل نخواهد کرد.

 

امام جمعه شیراز عنوان کرد: علاوه بر نیروی انتظامی، رسانه ها هم برای تامین امنیت جامعه باید تلاش کنند و با استفاده از رسانه ‌های داخلی در تامین امنیت روانی جامعه کمک کنند.

 

وی گفت: ویژگی اصلی رسانه، صدق و راستگویی است و رسانه باید پیام صحیح و سالم و راست را به مردم بگوید و امیدآفرینی کند و به فرمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با جنگ روانی دشمن باید مقابله کنیم. 

 

امام جمعه شیراز تاکید کرد: دستگاه قضایی است برای کسانی که در عرصه امنیت روانی مجرم هستند باید به صورت ویژه ورود کند و مهم‌ ترین مسئله در مدیریت فضای روانی کشور هماهنگی دستگاه‌های مختلف کشور است.

 

 

 

کد خبر 1219725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha